Senaste nytt

Just nu: Ställ frågor om SAS American Express 2-for-1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stefan62

Medlem
Lite "off topic", men ändå fakta.

Jag har aldrig lyckats hitta något som passat på "long-haul" och därför blir det oftast en helg-resa i C någonstans i Europa. Det gör ju också att man blir lite mindre motiverad till att "sträva" efter vouchern. När jag nått 150000 SEK börjar jag använda Diners oftast.
 

Randy Marsh

Medlem
American Express finns ju bara som franchise via DNB Kort i Norge. Förhandlas reglerna för t ex den norska 2-4-1 vouchern helt separat från den svenska, eller går det delvis genom American Express centralt?

För övrigt så instämmer jag med föregående postare här: det är alldeles för svårt att hitta bonusplatser i business class och därför blir det mindre attraktivt att sträva efter 2-4-1 vouchern. Antingen så får man tillåta att den används på andra star alliance-bolag, eller så bör platstillgången öka.
 

Moroccan

Medlem
Sätt nya gränser efter 150K.
Exempelvis 350K ny voucher osv.
Själv slutar jag att spendera efter 150K
Ge möjlighet att uppgradera till business med betalning (kanske fungerar redan...)
Giltighetstiden är ett problem.
 

Ubbe

Medlem
När kommer svaren? Ska man springa ner och skaffa lite snacks att ha medan man väntar?? Har redan tryckt på F5 flera ggr redan...
 

agehall

Medlem
Martin pratar ju rätt fort om han vill. 5 minuter möte + 5 minuter sammanställning? Man hinner nog hämta snacks om man skyndar sig.

*springer*
 

niksal

Medlem
Som finsk medlem tycker jag det är synd att jag inte har möjlighet att skaffa EB amex och komma åt denna fantastiska förmån. Finns det planer på att få SAS EB Amex i Finland också? Känns bittert att de få award-platserna som finns går åt till awards för halva priset. Menar inte att 2-4-1 ska bort, menar att alla EB medlemmar på SAS hemmamarknader (som nu även är Finland med övertagningen av Blue1) ska få samma förmåner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen