Senaste nytt

Jul och Nyårsresa till Tokyo i SAS Business Class

Jonas C

Medlem
I vanlig ordning en fantastisk rapport, @Jonas C ! Som lyckligt boende i Tokyo sedan 3+ år så gläder det mig mycket att du uppskattar staden och maten, och verkligen gjort djup restaurangresearch. Fick flera bra tips! Tack!
Tackar! Jodå det var till att göra lite ordentlig research inför detta besök, med Michelin guiden som största inspirationskälla. Tyvärr var ju många av restaurangerna stängda under slutet av December och början av Januari vilket var ganska synd. Joel Robuchon hade bara julmenyn under dessa datum som inte såg speciellt lockande ut, därav skälet till varför jag ställde in mitt besök. Hoppas på att kunna besöka fler restauranger vid nästa besök :)
 
  • Gilla
Reactions: m10

Dr. Miles

Expert
Tack för ännu en trevlig reserapport, Jonas. :)
Tyvärr var ju många av restaurangerna stängda under slutet av December och början av Januari vilket var ganska synd. Joel Robuchon hade bara julmenyn under dessa datum som inte såg speciellt lockande ut, därav skälet till varför jag ställde in mitt besök. Hoppas på att kunna besöka fler restauranger vid nästa besök :)
Vill du undvika stängda restauranger, affärer i Japan, ska man undvika följande säsonger:
  • Slutet av året och början av året (runt 28 dec - 03 jan)
  • Guldveckan (runt 28 apr - 06 maj)
  • O-bon (runt 13-16 aug)
 

CatharinaN

Ny medlem
Hej Jonas,
Vad roligt att du trivdes så bra ombord hos oss på SAS!
Samt uppskattade vårt utbud av såväl mat,dryck,komfort och Cabin crews bemötande & service!
Boka ny resa efter 28 Januari, då kommer vi bli ännu bättre och vassare! Välkommen! Med vänlig hälsning, Catharina /Manager Service & Procdure SAS Intercont
 

Jonas C

Medlem
Hej Jonas,
Vad roligt att du trivdes så bra ombord hos oss på SAS!
Samt uppskattade vårt utbud av såväl mat,dryck,komfort och Cabin crews bemötande & service!
Boka ny resa efter 28 Januari, då kommer vi bli ännu bättre och vassare! Välkommen! Med vänlig hälsning, Catharina /Manager Service & Procdure SAS Intercont
Tack Catharina och välkommen till BusinessClass.se! Kul att veta att min positiva feedback nådde fram till rätt person :)
 
Kommer priority boarding att fungera och priotaggat bagage komma ut först då? Det är nog de två saker som faktiskt skulle imponera på mig...
Det kan du gøre bedre, @agehall! For første gang længe er der et medlem der identificerer sig som SAS-ansat og så bliver vedkommende næsten overfaldet. Er det niveauet når vi får en unik mulighed for at give feedback?

Forøvrigt tror jeg ikke at prio-bagage og prio-boarding er @CatharinaNs kerneområder...

God søndag til alle :)
 
Last edited:

Totopez

Medlem
Första gången jag var i Tokyo hade jag stora problem med att hålla isär begreppen geisha, Ginza och gyoza. Beställde Ginza på krogen och bad taxin köra mig till geisha. Nej, skojar bara. Välskriven och trevlig reserapport, och som vanligt fantastiska bilder. Stort tack!
 
Toppen