Senaste nytt

Jorden runt via Rarotonga (del 2)

Thornado

Medlem
Mycket bra rapport.

Jag tycker vi borde starta en kickstarterkampanj för att samla in pengar till två jorden runt-resor, en till @palmen och en till @Jonas C så kan de få ha en "reserapportsbattle" och se vem som får bästa rapporten. Förslagsvis skulle resorna ske åt motsatt håll runt jorden, men med en gemensam mötespunkt någonstans mitt i resan.

Vill man göra det hela lite mer spännande (och billigare budget och en lite större gamble för @palmen och @Jonas C) så bokas en resa helt i F, och den andra helt i economy (eller allra helst, bara med LCC så långt det är möjligt), och de får inte veta vem av dem som ska åka i vilken kabinklass innan de dyker upp på flygplatsen. :)
 

palmen

Moderator
Mycket bra rapport.

Jag tycker vi borde starta en kickstarterkampanj för att samla in pengar till två jorden runt-resor, en till @palmen och en till @Jonas C så kan de få ha en "reserapportsbattle" och se vem som får bästa rapporten. Förslagsvis skulle resorna ske åt motsatt håll runt jorden, men med en gemensam mötespunkt någonstans mitt i resan.

Vill man göra det hela lite mer spännande (och billigare budget och en lite större gamble för @palmen och @Jonas C) så bokas en resa helt i F, och den andra helt i economy (eller allra helst, bara med LCC så långt det är möjligt), och de får inte veta vem av dem som ska åka i vilken kabinklass innan de dyker upp på flygplatsen. :)

Vi har två olika stilar vad det gäller reserapporter, jag går sällan in direkt mycket i detalj, förutom exakta tidpunkter när man har pushback och lyfter samt vilken bana det sker från. Flyga jorden runt i economy är inget jag skulle se fram emot, men klarar man av tur och retur till Rio via USA med United i economy så kan väl inte jorden runt vara så mycket jobbigare :) Mötespunkt skulle ju självklart vara typ Söderhavet/Hawaii/Guam eller något liknande.
För att jag skulle klara av att skriva en bättre resrapport skulle jag nog behöva köpa en bärbar dator så man slipper ta alla anteckningar med papper och penna. Mitt anteckningsblock åkte ner mellan stolen och flygplansväggen och hamnade under stolen i slutet på flygningen med LH till FRA. När vi landat undrade jag om det gick att få fram min "notebook" som hade ramlat ner. Självklart hjälpte kabinbesättningent ill att halft plocka isär stolen för att få fram den, killen som hjälpte till blev lite förvånad när det var ett anteckningblock och inte en dator :). Låg för övrigt väldigt mycket tidgningar och annat pappersmaterial på samma ställe, så en liten varning, förvara inte sådant mellan stolen och väggen i Lufthansas nya C-produkt.
 

Sofia

Medlem
Åh du skriver alltid så himla bra :) Verkar ha varit en finfin resa trots lite "gnäll" på små saker.

Ses vi för öltjöt nästa torsdag? :)
 

Crater2

Medlem
Jättefin rapport.
Väldigt roligt att läsa dessa.

Var inte för hård mot US air, all amerikansk inrikes flygande är dåligt, enligt mig.
Resten verkade fantastiskt, tack.
 

palmen

Moderator
@palmen Hvordan ser du ANA vs. Lufthansa, hvis man ser bort fra FCT?
Svårt att säga, tycker de är mer eller mindre lika bra båda två.
Flygbolagen i Asien gör verkligen allt för en ombord, det gör de på Lufthansa också men känns lite mer formellt där. Man blir dock lite överraskad när personalen går lite utanför boxen och är lite mer spontana ombord på Lufthansa.
Mat och dryck ser jag som likvärdig (är ingen vindrickare så kan inte uttala mig om vilka som har bäst viner), lite besviken dock att det inte var caviar-servering på min ANA-flight som LH har.
Hårdvaran är likvärdig, men helt klart ett plus hos Lufthansa att man har en egen säng på övervåningen på en B747.

Det är väl ett av de svåraste valen att göra, men fick jag bara göra en resa till i F resten av livet och valet stod mellan Lufthansa och ANA så skulle det nog bli Lufthansa. Jag gillar Tyskland :)
 

palmen

Moderator
Jättefin rapport.
Väldigt roligt att läsa dessa.

Var inte för hård mot US air, all amerikansk inrikes flygande är dåligt, enligt mig.
Resten verkade fantastiskt, tack.

Jag hade väl lite för högt ställda förväntningar på vad US First skulle innebära. Har testat United First YVR-SFO nu också och de är "lika dåliga". United Economy intra USA tycker jag är helt ok, det är economy varken mer eller mindre och där levererade de efter vad jag förväntade mig, resa mellan A och B.
US Airways gjorde inte ett enda rätt på flygplatsen och sen när det enda som var bra med flygningen var stolen så blir det inte annat än bottenbetyg. Nu har jag dock bättre koll på detta och kommer ha betydligt lägre förväntningar nästa gång det blir First inrikes i USA.
 
Toppen