Senaste nytt

Jorden runt resa sökes: Stockholm-Bali-Tokyo-San Fransisco/Los Angeles-Stockholm

Dr. Miles

Expert
Ur poängintjänings synvinkel är Star Alliance RTW bättre än oneworld RTW, om man reser i Economy class.

Billigaste Star Alliance RTW bokas i bokningsklass H (annars i M) och det ger 100% intjäning till många bonusprogram inom Star Alliance.
Billigaste oneworld RTW bokas i bokningsklass L och det ger inte så mycket intjäning på många bonusprogram inom oneworld. Förutom enstaka flygbolags flygningar.
 

dkvk

Medlem
Jag kan inte hitta någon info om det är möjligt att uppgradera RTW economy till Business på enskilda rutter?

Jag tror vi kommer köra på våra egna hopplockade ruttplanering. Dock byta ut Norwegian till BKK.

Lutar åt att antingen ta Thai STO-BKK-DPS, med Business blir det runt 38k.

Eller så kör vi Turkish STO-SIN och sedan vidare SIN-DPS med Garuda Indonesia, total pris ca 32k.


Thais business verkar inte lite schysst som Turkish vad vi kunnat se. Har vi fel? Finns det andra för/nackdelar?
 

agehall

Medlem
Jag tror det är billigare att köpa en RTW i business direkt än att boka den i någon uppgraderingsbar bokningsklass. Om det sedan går att uppgradera med cash på enskilda sträckor vid incheckning är nog upp till flygbolaget.

Jag skulle nog föredra Thai framför Turkish. Jag är ingen stor fan av Turkish alls.
 

Dr. Miles

Expert
Thais business verkar inte lite schysst som Turkish vad vi kunnat se. Har vi fel? Finns det andra för/nackdelar?
Det beror på vilket flygplanstyp.
Business class på THAIs Airbus A380, Boeing 777-300ER, Boeing 787 och vissa av Boeing 747-400 är helt OK som hårdvara.

THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 04.jpg
THAI Business BKK-NRT_06.jpg
THAI Business BKK-NRT_01.jpg

Jag föredrar dem före Turkish Airlines hårdvaramässigt.
 
Toppen