Jorden runt på åtta dagar (i economy)

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av erc, 15 Maj 2019.

1. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ämnet Jorden Runt (RTW) återkommer ofta här på forumet. Jorden runt i första klass. Jorden runt med specifik allians. Jorden runt med awardbiljetter. Ja, ni vet...

För länge sedan fanns en tråd där billigaste möjligaste jordenruntresa behandlades. Vill minnas att Dr Miles var högst aktiv...

Nåväl. Till saken.

Har bestämt mig för att genomföra en jorden-runtresa i economy. Många kan därför sluta läsa här... :)

Efter lite kreativt sökande hittade jag följande grundingrediens;
    Open Jaw
    8 April 2020, Oslo - Warzawa - Los Angeles, LOT
    15 April 2020, Tokyo - Warzawa- Oslo, LOT

Bokad och klar för SEK5500.

Nu återstår att knyta ihop rutten med en spännande lösning för Kalifornien till Japan.

Just nu ligger en lösning med Fiji Airways högst upp på listan. LAX-NAN-NRT med layover på Fiji i en halv dag. Då hinner jag luncha på Radisson Blu och doppa mig i havet, Pris? Ca SEK6000.

Ber sällskapet om kreativa ideér. Allt som utgår från Kalifornien, Nevada eller Arizona från och med den 9 april 2020 är intressant såvida jag finns på Narita vid lunchtid den 15 april.

EVA Air via Taiwan?
    Phillipines Airlines via Manila?
    Singapore Airlines SQ11 direkt LAX-NRT?

Tar tacksamt emot förslag!

palmen, Lagerman, Million Miler och 9 andra gillar detta.
  2. richard87

richard87 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lagerman, Brandforce och oneM gillar detta.
  3. Brogren

Brogren Medlem

Land:
    Sverige Sverige

4. Ystad

Ystad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis
    Och att kunna göra den för bara ca 12 000 kr - inte illa.
    Men du ... 8 dagar ... kul koncept (1/10 av den tid Phileas Fogg behövde) men verkar lite kort tid tycker jag. Jag har själv gjort 2 RTW, en på 18 dagar o en på 22, och dom tyckte jag var korta. Men nu har du ju redan bokat biljetter så: Go for it & enjoy:)

Kanske svårt att få in i din budget men jag tyckte Honolulu med Pearl Harbour var häftigt

Hur menar du? Menar du att t ex Phileas Fogg inte gjorde en "riktig" RTW?
    Kanske menade du datumlinjen - och då håller jag naturligtvis med.

5. richard87

richard87 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag menar ekvatorn. Alla har sin egen definition såklart men en klassisk sak man brukar försöka få in i en RTW med flyg är att en gång korsa ekvatorn. Dra det till andra extremen, har man gått jorden runt efter en promenad runt pinnen på nordpolen?

Fogg vinner på att han gjorde det landvägen och i alla fall tangerade ekvatorn.

6. Ystad

Ystad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jorden runt på 80 sekunder - det vore häftigt:)

Brandforce och Gus gillar detta.
  7. FLarsson

FLarsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ska man slå rekord på snabbast RTW så finns det regler för minimum sträcka...

Ghoose, Johan Gott och danielhog gillar detta.
  8. Ystad

Ystad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj, då räknas kanske inte min senaste jorden runt resa som som en "riktig" RTW-trip. Den var bara på 22 295 miles. :eek:

9. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Attans... att FAI bestämt att RTW ska vara minst 22750 miles var ju typiskt. Min rutt via Fiji blir 100 miles för kort.

10. Vixit

Vixit Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!