Senaste nytt

Jorden runt i business med Thai, EVA och Turkish (och ofrivillig stopover i Istanbul)

pep

Medlem
Mht. til TK har jeg aldrig haft problemer med mellemlandingerne og har altid fået hotel ved lange stopovers (STPC's) når jeg har haft brug for det. Jeg har rejst en del med dem på både economy og business (og en enkelt gang i F-configuration med 4 (fire!) vinduer for mig selv). I luften er det af og til lidt for meget "tyrkisk" staff og lidt for lidt international, highly trained crew. Men jeg spiser dobbelt så meget på TK som f.eks. når jeg rejser med QR - fordi maden er bare så god!
 

Lukas S

Medlem
Tack alla, och åter igen tack för att ni läste :)

Ang champagnen har EVA olika sorter på olika långa long-haul. KRUG går till de längsta och KRUG Rose går på Hello Kitty-planen. Intra-Asien är dock champagnen betydligt enklare.
 

Dr. Miles

Expert
Ang champagnen har EVA olika sorter på olika långa long-haul. KRUG går till de längsta och KRUG Rose går på Hello Kitty-planen. Intra-Asien är dock champagnen betydligt enklare.
Det var ett tag sedan jag flög med EVA Air sist, men inom Asien serverade de inte champagne i Business class utan endast sparkling wine då.

Chateau Moncontour Touraine Brut Tête De Cuvée
09-eva-air-business-class-tpe-hkg_39-jpg.20529



Boarding processen var mycket civiliserad. Ingen som försökte boarda när det inte var sin tur (EVA Air delar boarding i olika delar och det står nummer på boardingkort)

Bubbel erbjöds som pre-flight drink idag men inte på flighten från Tokyo igår.

Jag frågade flygvärdinna Josephine om detta och hennes svar var: EVA Air erbjuder sparkling wine (ej champagne) som pre-flight drink på flighterna från Taipei men inte från outstations.

EDIT: Det heter Chateau Moncontour Touraine Brut Tête De Cuvée
Visa bifogad bild 20529

Nu är det dags att flyga till Asien igen | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Lukas S

Medlem
Jag hade en affärskollega som "alltid" stannade till på Hawaii då han flög från Asien till USA. På så vis kom han inte fram för tidigt...
Tack för en trevlig och välskriven rapport.

Oj, bra tips! Har en inbokad flight från Asien till USA om ett tag, kanske borde försöka boka om den via Hawaii :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen