Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

Impendill

Medlem
Det verkar inte som att det går att söka längre fram. Tex:

Utresa mellan 1/12 - 14/12 och hemresa 1/1 - 14/1 -17

Har provar både i Chrome och Safari.
 

Impendill

Medlem
Okej! Finns det någon anledning eller begränsning som gör att det inte går att söka längre fram?
Eller finns det planer på att lägga till den funktionen?

Hade ju varit suveränt!
 

SNIFF

Medlem
Tror det mest har att göra med att det blir sjukt många slagningar i systemet som görs. Således får man göra en begränsning eller så. Kanske de som är mest intressanta +90 days är TG, NH och OZ? Om man skulle lägga in så det går att slå längre fram på just dem.
 
Mycket bra komplement till United's sida. Vem vet, kanske det kan ersätta den helt och hållet så småningom.
Som fd programmerare så vet jag hur enormt mycket jobb det är att få till de sista 10% kod som ger ett polerat intryck.
Skickar en hundring på Paypal som uppskattning!
 

Faustus

Medlem
Tror det mest har att göra med att det blir sjukt många slagningar i systemet som görs. Således får man göra en begränsning eller så. Kanske de som är mest intressanta +90 days är TG, NH och OZ? Om man skulle lägga in så det går att slå längre fram på just dem.
Helt riktigt, i värsta fall är det en sökning per dag, linje och antal passagerare. Det går dock att optimera bort en hel del av sökningar typ som att en flight där det inte finns en stol ledig knappast lär ha två stolar lediga. (Dock har det visat sig att det visst finns sånna undantag, men dom är få.)
Sen Har dom en månadskalender man kan se om det finns saver awards för business eller first, finns inte nån av dem behöver man inte söka den dagen. Osv osv

På sikt hade jag tänkt öka tidsrymden upp till 300 dagar på populära linjer och sen ta bort några av dem som ingen nånsin letar efter (Typ avlägsna delar av ryssland, Saudi Arabien, Kuwait med flera.

Mycket bra komplement till United's sida. Vem vet, kanske det kan ersätta den helt och hållet så småningom.
Som fd programmerare så vet jag hur enormt mycket jobb det är att få till de sista 10% kod som ger ett polerat intryck.
Skickar en hundring på Paypal som uppskattning!

Tack! Många små små donationer gör verkligen skillnad och det finns gått om features jag skulle vilja bygga in : ]
 

gdaily

Medlem
Funderar på nått i stil med "Vilken färg hade kungens vita häst" eller "Hur många var dom sju dvärgarna".. Lite orolig att united tar död på sidan, vilket dom skulle kunna om dom ville.. Har ni några förslag på hur man borde undvika det?
Vem raskade över isen, är en fråga som alla svenskar kan och inga andra.
 
Toppen