Joels Trollerilåda - awardsökmotor

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Faustus, 27 Juni 2016.

1. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Faustus Kan man swisha pengar till dig eller på annat sätt visa sin uppskattning för det arbete du lägger ner?

2. EBD_Hakan

EBD_Hakan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vart hostar du sidan? Jag skulle inte ha några problem med att du la den på ett riktigt hostingbolag som kanske kostar några kronor men att du gjorde den password-skyddad och bara lät donatorer få tillgång :)

3. blobloblo

blobloblo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner verkligen hur tidsbesparande lådan var nu när den ligger nere och man får köra united istället :(

4. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar den för er?

5. wille

wille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, tyvärr den funkar ej!

6. LinuxSam

LinuxSam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt att den ska vara nere precis nu när jag har möjlighet att boka någonting. :-(

LinuxSam

7. Faustus

Faustus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är den uppe igen, kommer ta 24 h eller nått innan den tuggat igenom alla paths att köra. Just nu är problemet att en enskild dator inte hinner igenom om alla flights på 24h..

När jag satt upp min arme med rasberry pi's så kommer den fungera bättre igen. Skulle behöva se över lite vilka linjer den kollar på också

Left Turn, Knucket, Matore och 5 andra gillar detta.
  8. Faustus

Faustus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok nu ligger den på två servrar iaf.. Den mår bäst av att va på 4 ungefär, får jag upp några till igen kan vi börja lägga till nya linjer.

Jag önskar jag hade mer tid att pilla med den, men min arbetssituation just nu gör det svårt att hinna med. Det hade onekligen varit coolt att få ut full rutthantering - alltså räkna med byten, co-terminals och routingregler baserat på vilket flygbolag med tillhör

Även därför jag inte har någon donationsknapp längre, känner inte riktigt att jag lägger tillräckligt med energi för att det ska kännas förtjänt.

Det var dock väldigt uppskattat när jag väl byggde på den på riktigt :)

9. Ultra Magnus

Ultra Magnus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi uppskattar verkligen vad du gör. Tack!

Mikael Stillman, chazzie och Johan Gott gillar detta.
  10. tomle

tomle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt tidigare, om du har nån crawler eller liknande så kan jag och säkert några fler hjälpa till med att hosta en, säg till bara!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!