Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

EBD_Hakan

Medlem
Vart hostar du sidan? Jag skulle inte ha några problem med att du la den på ett riktigt hostingbolag som kanske kostar några kronor men att du gjorde den password-skyddad och bara lät donatorer få tillgång :)
 

Faustus

Medlem
Nu är den uppe igen, kommer ta 24 h eller nått innan den tuggat igenom alla paths att köra. Just nu är problemet att en enskild dator inte hinner igenom om alla flights på 24h..

När jag satt upp min arme med rasberry pi's så kommer den fungera bättre igen. Skulle behöva se över lite vilka linjer den kollar på också
 

Faustus

Medlem
Ok nu ligger den på två servrar iaf.. Den mår bäst av att va på 4 ungefär, får jag upp några till igen kan vi börja lägga till nya linjer.

Jag önskar jag hade mer tid att pilla med den, men min arbetssituation just nu gör det svårt att hinna med. Det hade onekligen varit coolt att få ut full rutthantering - alltså räkna med byten, co-terminals och routingregler baserat på vilket flygbolag med tillhör

Även därför jag inte har någon donationsknapp längre, känner inte riktigt att jag lägger tillräckligt med energi för att det ska kännas förtjänt.

Det var dock väldigt uppskattat när jag väl byggde på den på riktigt :)
 

tomle

Medlem
Ok nu ligger den på två servrar iaf.. Den mår bäst av att va på 4 ungefär, får jag upp några till igen kan vi börja lägga till nya linjer.

Jag önskar jag hade mer tid att pilla med den, men min arbetssituation just nu gör det svårt att hinna med. Det hade onekligen varit coolt att få ut full rutthantering - alltså räkna med byten, co-terminals och routingregler baserat på vilket flygbolag med tillhör

Även därför jag inte har någon donationsknapp längre, känner inte riktigt att jag lägger tillräckligt med energi för att det ska kännas förtjänt.

Det var dock väldigt uppskattat när jag väl byggde på den på riktigt :)
Som sagt tidigare, om du har nån crawler eller liknande så kan jag och säkert några fler hjälpa till med att hosta en, säg till bara!
 
Toppen