Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

Dr. Miles

Expert
Just nu kör den webläsarens format för datum som beror lite på vilket språk osv. Jag kör chrome windows och då får jag typ iso 8601. Kör jag chrome på mac eller edge windows ser det av nån anledning annorlunda ut
Jag kör SR Iron (Chrome) på Windows 7 och datumformat ser ut så här:

Kod:
6/27/2016, 7:01:46 PM
 
  • Gilla
Reactions: bnr

JimmyH

Medlem
Synpunkter:

1. Lite omständigt att kryssa ur avreseorter , trevligast vore ju om det gick att välja typ en flygplats och sen max avstånd/tid från den. Exempelvis ARN och flygplatsers som ligger innom 3 timmar.

2. Larm/mail om specfik rutt dyker upp vore trevligt.

3. Datum och TId ser helt ok ut här Win 10 + Chrome "2016-06-28 22:15:00"


Grymt jobbat hur som helst! :)
 

Thornado

Medlem
Som sagt var, fantastiskt initiativ.
En trevlig feature (om du har den datan) vore att kunna filtrera på antalet lediga award-platser (om man t.ex. vill ha två platser).

Får man fråga vilket bakomliggande system du använder för att få tag på informationen?
 

dala

Medlem
Suveränt, fantastiskt bra jobbat!

En sak jag först inte förstod var att man kan välja/välja bort alla flygplatser inom en hel award zone genom att klicka på Award Zone namnet, tex
Central Asia & Far East Asia. Görs det lite tydligare blir det än bättre usability.

Går det att komplettera med antal lediga award seats per flight hade det varit grymt.
 

RickardG

Medlem
Testade i Safari på iOS 9.3.2 utan större problem. Några mindre lustigheter men fullt användbart! En sån här tjänst skulle jag absolut kunna tänka mig att betala en slant för, gärna som typ donationware.

Som feedback ger jag att det vore bra om man kunde ange antal resenärer och se ankomsttid samt flygtid.
 

Dr. Miles

Expert
En sak jag först inte förstod var att man kan välja/välja bort alla flygplatser inom en hel award zone genom att klicka på Award Zone namnet, tex
Central Asia & Far East Asia. Görs det lite tydligare blir det än bättre usability.
Zonindelning är olika hos olika bonusprogram så det är inte speciellt praktiskt.
 
Toppen