Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

Faustus

Medlem
Hej Kära community

Jag tycker det är riktigt hopplöst att söka awardbiljetter inom star alliance. Uniteds hemsida är medioker och att söka över telefon med SAS har också minst sagt sina problem.

Jag har också, som många redan sedan länge poängterat, alldeles för mycket fritid.

Här kommer mitt försök att bidra till communityn: En ny sökmotor

Den är fortfarande i sin linda, och ska ses mer som en prototyp än en färdig produkt. Tanken är att om det faller i god jord, ska den kunna byggas ut med massa coola features.

På prov kör jag nu bara 14 dagar frammåt och bara förstaklassbiljetter.

Den har sannolikt en del barnsjukdommar, kan hända att det saknas någon sträcka med förstaklassbiljetter den inte kolla eller att någon flygplats ligger listad i fel award zone. Ni fattar.

Den här trollerilådan uppdaterar sigsjälv i nuläget ungefär en gång om dagen, så kan hända att några spökbiljetter redan är ninjade av nån annan.

Rekommderas starkt att ni använder chrome, har inte provat den i nån annan, men skulle gissa att det går grislångsamt.

Joels Trollerilåda

Kom gärna med feedback, idéer på features etc etc :)
 

Malu

Medlem
Suveränt! This is what Dreams are made of.... :)

Med lite finputs och högre frekvens på updates så kommer största problemet med denna vara att den blir för populär.
 

Faustus

Medlem
Jäklar vad nice! Kul initiativ.

Ett förslag: Använd gärna ISO 8601 för datum och tider (e.g. 2016-06-27 21:44) - det blir mer behagligt för ögonen på något sätt... ;)

Just nu kör den webläsarens format för datum som beror lite på vilket språk osv. Jag kör chrome windows och då får jag typ iso 8601. Kör jag chrome på mac eller edge windows ser det av nån anledning annorlunda ut
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Toppen