Senaste nytt

Jet Airways ställer in alla internationella flighter

Link

Medlem
From idag så ställer Jet Airways in alla sina internationella flighter. Flygbolaget har länge legat illa till men nu verkar loppet vara kört; pga inhemska regler måste flygbolag i Indien ha ett visst antal (tror det är 20?) inhemska flighter för att få flyga internationellt. Med flertalet stillastående flygplan pga leasingfakturor som inte har blivit betalda så kommer man helt enkelt inte upp i kvoten inhemska avgångar. Har kommit en del uppgifter om helt övergivna kunder i bla Amsterdam.

India's stricken Jet Airways scrubs international flights and grounds more planes | The Japan Times
 

JacobGBG

Medlem
Det är förstås tråkigt när ett bolag går omkull men i detta fall så går det ju inte tolka som något annat än oundvikligt när bränsleleveranser uteblir.

Min bästa First Class upplevelse någonsin var i en Jet Airways lånad kärra, 77w med TG BKK-FRA.
 

Ricci

Medlem
Det är förstås tråkigt när ett bolag går omkull men i detta fall så går det ju inte tolka som något annat än oundvikligt när bränsleleveranser uteblir.

Min bästa First Class upplevelse någonsin var i en Jet Airways lånad kärra, 77w med TG BKK-FRA.
Fick tyvärr bara uppleva den i C, BKK-ZRH med TG dock hade fick jag en superservice + att de hade 5++ singel malts med långt mycket högre ålder än 12 år :)

Edit: Vilket jag tror är unikt och jag inte sett tidigare vare sig i C eller F med de flygbolag jag flugit med.
 

pep

Medlem
Oh my God, @Ricci og @JacobGBG First and Business travellers! Jeg selv har kun et minde fra monkey-class, men det var ogsaa udmærket. Jeg husker at FAs gik hele tiden rundt i kabinen med fyldte bakker (trays) med kolde Tiger beer, hvor man kunne tage/få som man havde lyst. Jeg nåede at konsumere 6 dåser på 1½ time hvilket jeg synes var udmærket, når jeg også skulle nå at spise mit specielle seafoodmeal plus prøve et normalt måltid varm mad. Jeg måtte hoste op med 9 stjerner ud af 10 paa SKYTRAX (publiceret):

Jet Airways Economy Class rated 9 of 10
Travelled BKK to SGN on the 7/3 2016 on a B737 machine. Smooth check-in, seat wish and a few kilos of overweight were accepted without any remarks. Flight departure and opening of check-in counters were on time. They use AF's Sky-Lounge in Concourse C, to which one can pay access if not elite traveler. A nasty, thorough extra security check were undertaken at gate for many (all?) embarking pax, where they took all most items in bags for examination but would not say what they were looking for. Once in the air and the seatbelt sign was turned off, only 10 Minutes after take-off, a big trays of cold, canned beers was dished out to any thirsty economy passenger who wanted. Only 10 Minutes still later, hot meals were already dished out smoothly. Quite acceptable food quality, 2-3 offers, inc. vegetarian. Staff nice and in good mood, despite the flight was almost full. More drink-rounds later. Generous luggage allowance. The flight duration is only 90 minutes but despite the short time, the pax were well pampered for. The ticket was promotional and costed me around 80 USD which was a true bargain. Staff hard working and managed well the many passengers. Calls by call-bell were addressed. No reasonable inquiries, requests, or orders were declined nor forgotten. A fully fledged airline, and a pleasant surprise after reading several negative reviews. Will fly again.
 

henrik l

Medlem
Vill minnas att jag har haft en flight med dem, typ BOM-CMB. Servicen i business var helt klart bättre än den som Air India erbjöd. Nu är detta bara baserat på ett fåtal observationer:)
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen