Japan rail pass

Diskussion i 'Övrigt' startad av Johanna, 9 Juli 2018.

1. Johanna

Johanna Medlem

Jag tänkte göra som jag gjort tidigare gånger köpa ett JR Rail pass på 7 dagar för 2490 kr.

Men när jag nu är inne på JRs hemsida finns det massor av olika pass.
    JR-EAST - East Japan Railway Company

Vi ska ta oss som längst till Nagashima, där närmaste tågstation är Kuwana. Är JR rail pass det bästa/billigaste eller borde jag välja ett annat?

en bifråga, har någon länken till sidan här där man ser hur man köper prepaid sim i Japan och var? Det ska finnas någon slags puck som jag fattat man kan dela på. Hittar inte när jag söker.

2. Om det är Kuwana i väster om Nagoya, det området tillhör JR Central så JR East Pass fungerar ej.

Foto: Wikipedia
    Japan Railways – Wikipedia

3. Johanna

Johanna Medlem

tack, då var det som jag misstänkte. Hade varit bra annars. Tänkte det gick att få ner priset, vi kommer inte åka jättemycket.

Hur är det att köra bil i Japan om man inte kan japanska och läsa japanska (skyltar). Är det ett alternativ?

4. Försök att hyra bil från Toyota Rent-a-car eller någon inhemsk biluthyrningsfirma som hyr också ut ETC kort (ett kort för att kunna betala motorvägsavgift).
    Utan ETC kort, kan det bli väldigt dyrt att köra motorväg och vissa utgång/ingång är endast för bilar med ETC.

chazzie, Johanna, Berglund och 1 annan gillar detta.
  5. Johanna

Johanna Medlem

Tack, ska fundera på det. Blir nog tåg ändå. Gillar att åka tåg i ett land där tågen går, är rena och man kan alltid åka framlänges.

Isak21 och jerixon gillar detta.
  6. Om ni vill, finns det också nattbuss mellan Tokyo och Kuwana.

Bussen avgår från Shinjuku (Shinjuku Basuta) 21:50
    Kuwana Station 04:05+1

HIGHWAY BUS | Mie Kotsu-Official Site | english

Biljetten kostar mellan 4.900 - 8.700 JPY per enkelresa.

Johanna gillar detta.
  7. ELOS

ELOS Medlem

Finns det buss Shinjuku till Osaka?

8. PTR

PTR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast ett JR-Railpass fungerar ju på alla linjer. Eller har detta ändrats?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!