Senaste nytt

Jan Carlzon hyllar SAS nya giv

Bridgeman

Medlem
Flygbolaget SAS gör helt rätt som lägger ned sin business class för flygningar i Europa. Det hävdar den tidigare SAS-chefen Jan Carlzon.
"Det SAS nu gör är en mycket viktigare sak än de själva kanske anar. Det här kan bli otroligt bra för SAS", säger Jan Carlzon, som var chef för SAS under 1981-1993, till Svenska Dagbladet.


Källa DI.se

di.se - Jan Carlzon hyllar SAS nya giv
 

AABack2ARN

Medlem
Dvs demontera hela flygbranchen till en jantezon?

Vem vet, kanske har han rätt. Det här är början på en omvandling av flygbranchen till busstransport i luften på ett lite mindre förödmjukande sätt än exempelvis FR?

Men borde han inte ge lite av den äran till DY i så fall. Varför ska SAS få den äran? Är det enbart för att SK är ett nätverksbolag, men hur många andra nätverksbolag kommer vilja samarbeta med varandra när detta blir en trend?
 

Palazzi

Medlem
Övergångsfas i tågets framfart enligt branschen. Höghastighetstågen + nya broar/tunnlar ska klara Stockholm-Malaga på 10h City-City. Aningen längre med byten givetvis... För det kontinentala Europa handlar om en maxtid på 6-7h. Vi får hoppas på en bättre komfort där:rolleyes:

Lågprisbolagen kommer finnas kvar. Finns alltid de som vill resa för ingen kostnad alls..... Direktlinjer är ju smidigt också.

Givetvis kommer det bli kvar vissa linjer och bolag, men inte längre nödvändigt för Europa med så många flygbolag. Tror tyvärr att detta är en nödlösning för SAS (och andra bolag med liknande idéer). Hoppas dock att jag har fel....:) Inrikesflyg i Sverige/Norge kommer fortsatt behövas, men det är vi snart unika med i Europa.....
 
Toppen