Jakten på polarrullen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Alster, 15 Augusti 2016.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt otroligt. Konceptet är så kört i botten att det är lika bra att starta från början igen. Gav crew någon förklaring till varför det blev ett NEJ?

2. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Galet!

Hur många är lastade på en sådan flight? Är det så att de inte räcker?
    Hur stor är efterfrågan i Go egentligen?

3. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått polarrullen på alla mina flighter både i plus och minus oavsett tid förutom en ATR flight med Jettime i plus där laxen serverades. Ibland också som måltid i plus mellan Arn och Osl. Speciellt ostvarianten gillar jag. Flyger mest tidiga och sena flighter inrikes och intra-skandinavien.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är efterfrågan i Go verkligen relevant? Företräde bör ges för de passagerare som betalar för att resa i den klass där man ska få lite mer.

5. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som frekventare Go resenär än Plus dito måste jag nog ändå säga nej, det kan inte spela någon roll. Men SAS flygvärdinnor är inte alltid trevligast, även om jag hade 2 extremt trevliga herrar på min flight igår som flera gånger frågade om jag ville ha något mer efter att jag tackat nej till något att äta på ARN-CPH. Vi var dock ungefär 10 personer på 5-6 rader i plus eller något.

6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut, jag håller verkligen med! Plus borde ha förtur.
    Men om det konsekvent lastas för få, kan CC lätt tänka att i Plus finns Fresh bite, och därför erbjuder de rullarna först i Go. Det gör det inte mer rätt.
    Är inte SAS förmögna att lasta vagnarna ordentligt, så att rullarna är slut när planet slår i backen på Kallax, då förstår jag att CC hittar på egna lösningar. Finns det massor av rullar kvar, är det något annat som är fel - kanske som många gånger förr, instruktionen till CC.

7. Stenis32

Stenis32 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Slut på rullar idag på SK166, blev en fresh bite med röktlax-röra med två helt otuggbara saker som skulle vara ngt slags bröd.

8. Alster

Alster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, idag hände det. SK2498 BLL-ARN (CityJet). Trevligt crew, gott om plats i Plus OCH en fantastisk polarrulle med kalkon. Hade käkat lunch precis innan, men det här gjorde min fredag!

anjak, Palazzi, Ebg och 6 andra gillar detta.
  9. jonten

jonten Medlem

Törs jag säga att jag gillar den...

ski och Agö gillar detta.
  10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jagade rulle och fick bulle? Första gången jag fått polarbulle ;)

M.K, jsn, Cristoffer Cedergren och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!