Senaste nytt

Jag skall åka på charter...

Ozz

Medlem
Du hittar två flygstolar till Mallis med kort varael med Ving för 899 kr och ber att det ska gå bra....

Vad menar du?
Att du är rädd att flyga med Ving?
Skäms du att bokat en flygstol på en charterflygning?
Känns det jobbigt att du har en Rimowaväska?
Dela stolsrad med en medmänniska i 3 timmar?
Inte kunna checka in massa bagage med Sangria från Peppes Bodega på hemresan?

Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!

Var glad istället att du hittat ett fantastiskt pris och får åka iväg med din fru på semester
Nu sitter vi på ett forum där flertalet medlemmar är delvis anonyma och alltså inte känner varandra i verkliga livet. Hade du känt mig bakom min avatar hade du förmodligen läst mitt inlägg på ett helt annorlunda sätt och förstått min något skämtsamma, ironiska ton och försök att skriva ett roande inlägg. Uppriktigt sagt blir jag precis lika trött på att läsa en kommentar som denna från dig som du blir upprörd att läsa min tråd.

Jag beklagar ödmjukast om jag uppfattas som en person som främjar elitism på ett forum som detta och jag kommer inte att lägga någon energi på att besvara dina frågor som jag anser är fjantiga. Jag kan inte annat än att beklaga att mitt inlägg inte föll dig i smaken, kan även tipsa om en bra funktion om du vill undvika denna typ av inlägg från mig, dölj mig från listan av användare du vill kunna se så slipper du mig.
 

Mike@GOT

Medlem
Kul, och grattis till att ni hittade så bra priser!

Du och jag lär stöta på varandra i kväll - antagligen så är det jag som kommer att bossa över incheckningen om inget oplanerat händer... Och om jag inte gör det så kommer jag att finnas där och se trevlig ut. Så, välkommen till #världensbästaflygplats ! :):cool:
 

Bryant

Medlem
Ving brukar ha riktigt bra priser till PMI, 299:- är inte ovanligt för en T/r.

Just till PMI är charter nästan att rekommendera. Du slipper alla som tittar snett på dig för att de inte är ensamma i SAS business class .
 
Last edited:

trekker

Medlem
Ruskigt trakig attityd fran vissa.

Personligen skulle jag nog forsoka undvika charter, jag har aldrig akt charter sa vet egentligen inte hur det ar. Men, min sista semester akte jag med EasyJet vilket jag tippar pa ar liknande. Jag kommer undvika EasyJet i framtiden, INTE for att jag anser mig battre an ovriga passagerare - men for att jag inte gillade attityden pa cabin crew, for langa koer vid incheck (hade dock prio men koerna var mycket pga foretagets attityd) samt daliga flygtider.

Som exempel kan jag ta paret som satt bredvid mig pa vagen hem. Tjejen bestallde en kopp the, hon fick koppen och da fragade hon om mjolk, istallet for att snallt ge henne mjolken sa fick hon en rejal utskallning av cabin crew att hon skulle fa mjolken men han hade inte hunnit ge henne den annu). Nu vet jag inte om samma attityd galler pa alla EasyJet och om samma attityd kan finnas pa andra charterbolag. Men jag kommer inte riskera i framtiden utan kommer i basta mojliga man alltid valja vanliga reguljara bolag sasom SAS, BA med flera.
 

chazzie

Medlem
Var det bara jag som anade viss ironi i första inlägget? =}

Ett bra pris för ett par flygstolar absolut, dock är det oftast flyg i högre klasser som avhandlas på forumet därav en liten "tounge-in-cheek" att åka charter. Jag tror inte trådstartaren hade bokat alls om han hade haft sådan förakt för charter...

Bara mina 2 cent dock...

Trevlig resa!
 
Ni får säga vad ni vill om klass och elitism, men jag är allergisk mot charter av en anledning - man känner sig helt ofri. Allt är styrt och bestämt och sen ska man ligga på en strand och lägga upp bilder på Instagram. En vecka om året. Det är inte vad jag vill göra på min semester, jag vill ha mer äventyr. Full respekt för att andra gillar det dock.
 

chazzie

Medlem
Ni får säga vad ni vill om klass och elitism, men jag är allergisk mot charter av en anledning - man känner sig helt ofri. Allt är styrt och bestämt och sen ska man ligga på en strand och lägga upp bilder på Instagram. En vecka om året. Det är inte vad jag vill göra på min semester, jag vill ha mer äventyr. Full respekt för att andra gillar det dock.

Jag kan till viss del förstå, men köper man bara flygstolen så är man mer fri att göra det man vill. Jag förstår mig inte på att sitta vid poolen i 2 veckor all-inclusive heller och håller med om att det är "inlåst", så jag skulle aldrig åka på en sådan resa, men har däremot kollegor med mindre barn som verkar tycka att det är perfekt =}

Å andra sidan är det ingen som förstår varför jag började men hemresa från Miami med att flyga 2.5h i fel riktning till Houston heller, men det får jag nog beröm för på den här sidan :D
 

Bryant

Medlem
Som medveten resenär så är en biljett för hela familjen för 900:- ett fynd. Man kan ju hamna på SAS kärra utan att få 650 EBpoäng, och även där möts man ibland av snorkig och otrevlig personal ;). När man kommer över dessa billiga biljetter så är friheten total...

St Maarten 1499:- för 2 veckor...

En nackdel är att taxfreepåsarna delas ut vid gate, vilket innebär att man blir sittandes alldeles för länge efter att planet stannat.
 
Last edited:

Mike@GOT

Medlem
Ni får säga vad ni vill om klass och elitism, men jag är allergisk mot charter av en anledning - man känner sig helt ofri. Allt är styrt och bestämt och sen ska man ligga på en strand och lägga upp bilder på Instagram. En vecka om året. Det är inte vad jag vill göra på min semester, jag vill ha mer äventyr. Full respekt för att andra gillar det dock.

Jag förstår och håller med dig, samtidigt som jag tror att det kan vara rätt skönt för många (t.ex. barnfamiljer som har massor att stå i, och som vill ha resan fixad och klar).
 
  • Gilla
Reactions: WTP

Najk

Medlem
Vi har jobbat ganska mycket i sommar och förutom några kortisar så har det inte varit mycket resande för Fru Ozz och undertecknad. Nu dök det upp en ganska lugn vecka nästa vecka och igår satt jag och kikade på lite resor och då dök den upp...!

Flygstolar med Ving till Mallis i morgon för 899kr, vi har inte åkt på charter på nästan 20 år och innan jag funderat vidare på detta med barnfamiljer, köer och hysteriska ungar så hade jag genomför köpet av två biljetter. Strax efter bokningen när jag läste att det är manuell incheckning på Landvetter i morgon p.g.a. att inchekningsautomaterna skall uppgraderas så började ångesten komma smygande.

Nåväl, vad är väl en incheckningskö och ett mittensäte i en charterkärra att bekymra sig över, det finns alltid dom som har det värre. Eftersom vi bara skall vara borta en vecka så köpte jag bara ett bagage för 275kr, sedermera när jag läste bagagevillkoren visade det sig att de 20kg jag köpt även skall inkludera handbagage på max 6kg, men vad tusan, en resväska (Rimowa metall) och två handbagage (också Rimowa) väger ju säkert 10kg tomma... Vidare står att läsa att övervikt som charterresenär bestraffas med halshuggning! (Så kändes det i alla fall) Vi får väl ta straffet och checka in ytterligare 20kg för 500kr på Landvetter, vill jag sen ha med de extra 20kg hem så kostar det ytterligare €50 i Palma.

När vi äntligen kommer fram i morgon kväll så kommer vi i alla fall bo bra (hoppas jag), det var dyra fem stjärnor i alla fall och förhoppningsvis finns det ingen Vingpärm på hotellet så långt ögat kan nå.

Så snälla forumvänner, be en bön att jag överlever detta så lovar jag att jag skall försöka hinna dokumentera flygresan i bild för framtida avskräckande syften.

Styrkekram! :D

Jag gillar ironin i inlägget.
Jag brukar med varje år försöka hitta flygstolar till bra pris till Gran Canaria och sedan eget boende. Mallis är ju en kort flygresa så det ska nog gå bra.
 
Toppen