Senaste nytt

Jag skall åka på charter...

Ozz

Medlem
Vi har jobbat ganska mycket i sommar och förutom några kortisar så har det inte varit mycket resande för Fru Ozz och undertecknad. Nu dök det upp en ganska lugn vecka nästa vecka och igår satt jag och kikade på lite resor och då dök den upp...!

Flygstolar med Ving till Mallis i morgon för 899kr, vi har inte åkt på charter på nästan 20 år och innan jag funderat vidare på detta med barnfamiljer, köer och hysteriska ungar så hade jag genomför köpet av två biljetter. Strax efter bokningen när jag läste att det är manuell incheckning på Landvetter i morgon p.g.a. att inchekningsautomaterna skall uppgraderas så började ångesten komma smygande.

Nåväl, vad är väl en incheckningskö och ett mittensäte i en charterkärra att bekymra sig över, det finns alltid dom som har det värre. Eftersom vi bara skall vara borta en vecka så köpte jag bara ett bagage för 275kr, sedermera när jag läste bagagevillkoren visade det sig att de 20kg jag köpt även skall inkludera handbagage på max 6kg, men vad tusan, en resväska (Rimowa metall) och två handbagage (också Rimowa) väger ju säkert 10kg tomma... Vidare står att läsa att övervikt som charterresenär bestraffas med halshuggning! (Så kändes det i alla fall) Vi får väl ta straffet och checka in ytterligare 20kg för 500kr på Landvetter, vill jag sen ha med de extra 20kg hem så kostar det ytterligare €50 i Palma.

När vi äntligen kommer fram i morgon kväll så kommer vi i alla fall bo bra (hoppas jag), det var dyra fem stjärnor i alla fall och förhoppningsvis finns det ingen Vingpärm på hotellet så långt ögat kan nå.

Så snälla forumvänner, be en bön att jag överlever detta så lovar jag att jag skall försöka hinna dokumentera flygresan i bild för framtida avskräckande syften.
 

Johanna

Medlem
Jag förstår din ångest. Jag tänker att jag en dag ska prova charter men varje gång så får jag precis de där ångestkänslorna du har nu så då får det vänta ett tag till. Någon måste kommer med några bättre argument först tror jag.
 

Fixter

Medlem
Åkte charter med damen till Rhodos nu i somras, från luleå var det inge krångel alls, dock på Rhodos tog det minst 1.5Tim o få checka in. Flyget ner ledigt mitten säte :O flyget upp, knep jag mitten, var inga problem!
 
Du hittar två flygstolar till Mallis med kort varael med Ving för 899 kr och ber att det ska gå bra....

Vad menar du?
Att du är rädd att flyga med Ving?
Skäms du att bokat en flygstol på en charterflygning?
Känns det jobbigt att du har en Rimowaväska?
Dela stolsrad med en medmänniska i 3 timmar?
Inte kunna checka in massa bagage med Sangria från Peppes Bodega på hemresan?

Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!

Var glad istället att du hittat ett fantastiskt pris och får åka iväg med din fru på semester
 
Last edited:

Charlie D

Medlem
Du hittar två flygstolar till Mallis med kort varael Ving för 899 kr och ber att det ska gå bra....

Vad menar du?
Att du är rädd att flyga med Ving?
Att du skäms att bokat en flygstol på en charterflygning?

Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!

Tagga ner och vänligen ta din klasskamp någon annanstans. Vill man så kan man ju känna sig förförrättat överallt...
 
Last edited:

Fedup

Medlem
Du hittar två flygstolar till Mallis med kort varael Ving för 899 kr och ber att det ska gå bra....

Vad menar du?
Att du är rädd att flyga med Ving?
Att du skäms att bokat en flygstol på en charterflygning?

Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!

Det handlar väl snarare om att man frivilligt utsätter sig för kaosen som är charter helt frivilligt :)
 
Det handlar väl snarare om att man frivilligt utsätter sig för kaosen som är charter helt frivilligt :)

Men vad är syftet med tråden?
Jag hade istället hyllat Ving för att de erbjuder två flygstolar för 899 kr / st och ser till att Ozz + fru får en semester.
Vari ligger det fula, pinsamma och skabbiga att ta en flygstol på en charter?
Jag hade gjort det alla dagar om det var ett alternativ som passade mig bäst vid just det tillfället precis som det gör trådskaparen
 

palmen

Moderator
Tråden strider inte mot några forumregler så inget fel ur den synpunkten.
Hoppas att vi kan låta denna tråd vara öppen utan en massa tjaffs, alla har rätt till sin egen uppfattning om en produkt även om man inte provat på den på 20 år. Vem vet vad som kommer ut ur denna rapportering, kanske blir flygresa och allt helt underbart.

//Moderator
 
Toppen