Senaste nytt

Jag = Omedveten resenär

majer

Medlem
Jag tillhör väl den som har lätt för att somna, helst på long haul.
Några glas rött och den lägre syrehalten i luften är som sömnpiller. Beror naturligtvis på tiden på dygnet.
Sover OK i Y, bättre i reclining C och som en stock lie-flat C. F har jag inte somnat i, för mycket att göra. ;)
 

henrik l

Medlem
Pratar vi om shorhaul, typ inrikes, så ska jag ha ett rejält sömnunderskott om det ska sovas. Annars är det en ideal stund för att kunna läsa tidningen i lugn och ro, eller någon annan form av läsning. Ibland åker datorn upp.
 

ACervin

Medlem
Jag lyckas för det mesta somna. Kanske på ett sätt lättare i ekonomi. Det är så mycket som skall provas på i Business. Men jag sover förstås bättre i C. Emirates stolar i ekonomi är förvånansvärt sovvänliga då ryggstödet går långt bak. Väljer därför gärna Emirates när det skall flygas bakom skynket. Byter alltid om till pyjamas när jag flyger C. Skönt att slippa lämna planet i arla morgon i sovskrynkliga och småsvettiga gångkläder. Rödvin förstås men inga sömntabletter. Amnesi och förvirringsrisk har man ju läst om.
 

possum

Medlem
Min kinesiske kollega har en sådan otrolig talang för att sova på bussar, tåg och framför allt flygplan att jag gett honom "indian-namnet" sleeps-in-vehicles. Själv sitter jag mest och stirrar ut i tomma intet, om jag inte åker i C förstås då jag dricker champagne istället :)
 

Palazzi

Medlem
Jag sover alltid på långflygningar - som fd. idrottare lärde man sig att ta vara på sovtimmar. På kortare flygningar är det väl mer än dvala... lyssnar på musik/podcast tills landning. På tåg är jag så nojig att jag ska bli bestulen, så där sovar jag inte alls (undantaget avskilda kabiner med lås).
 

Jonas C

Medlem
Sova i ekonomiklass är egentligen inte så svårt - det är menen man får av det efteråt som gör att jag helst undviker det!

Tjaa jag tyckte väl att herr Agehall briljerade med sina sovskills på flyget ner till Köpenhamn ;)

Skämt åsido. För min del är det största problemet att somna ombord, själva sömnen har jag inga problem med i ekonomiklass (bortsett från stel nacke och svullna fötter). Förutsatt att jag somnar så kan det bli uppemot 3-4 timmars sömn på en långflygning. Alkohol brukar oftast vara till stor hjälp.
 

ALU

Medlem
Jag tillhör den lyckliga skaran som somnar lätt och skulle själv nog kunna somna i en svängdörr.

Så på flighter, oavsett klass, så somnar jag lätt och kan sova rätt bra. Sen är det ju mer som ska upplevas i C och då kanske jag medvetet drar ner på sömnen. Men allt som ofta har jag somnat framför filmen jag ser. Senast mellan LHR och SIN i Y sov jag 7 timmar oavbrutet...
 
Toppen