Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

EBGGOT

Medlem
Igår mellan CDG-FRA gick jag ombord som vanligt och satte mig på 2F... precis innan avgång kommer det ombord 15 personer i mycket exotiska dräkter och med LV väskor(!). Purshern går fram och hälsar den sista som går ombord " welcome your royal highness" han sätter sig bakom mig på 3F med sin fru. Utan av överdriva var det som en scene ur "En prins i New York".

Inte en aning vilket afrikansk land det kom ifrån med det var kul och se! 4 bentley´s stod och väntade på plattan när vi kom till FRA!
Och NEJ jag vågade inte tillta stolen bakåt under flygningen - säkerhetskillarnna såg inte ut som personer man skall ha en konflikt med:)
 

Patrik

Medlem
Sven Melander på flight ARN-MMX, på väg till planet såg jag Pär Nuder stod och diskutera med någon annan politiker som jag inte kommer ihåg namnet på. Frun har flugit med Nick Nolte när han var på väg til Caanes filmfestival i businessclass, hon höll på att hamna brevid Benny Andersson, men flygvärdinnorna flyttade honom till en egen rad.
 

tomeck

Medlem
Vet ej om det räknas om man kört iväg Ingvar Oldsberg från sin plats då han hade tagit min 1-klass (1-rad) plats på X2000 från Stockholm till Göteborg. Annars på tåget mellan Stockholm-Göteborg ser man ganska ofta svenska kändisar och halvkändisar antar väll samma för Er som flyger ARN-GOT regelbundet.
 

EricT

Medlem
Carl-Henric Svanberg BA Club ARN-LHR. Stellan Skarsgård också Club på samma flight.

Rhianna i BA First LHR-MIA + någon av världsbankens vice direktörer i BA First från PEK-LHR. (tragiskt att hon åkte first via London till Washington.)
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Många Amerikanska framgångsrika personer flyger hellre BA än AA/UA/DL eftersom BA har "riktig" First, Concorde Room samt andra VIP faciliteter på LHR T5. Ni ska se LHR-LAX i BA F...
Intressant att Svanberg flyger BA. På Ericsson tiden var det SK som gällde.
 
Last edited:

Adam

Medlem
När jag jobbade i kabinen på SAS träffade man på en hel del! När Hans majestät Kungen åkte med oss skulle vi ha vår mössa på oss:)
 

CarlT

Medlem
Flög LHR-ARN februari 2010 under sista OS-helgen och på min flight satt bl.a. Anja Pärsson, PH, Anna Haag och Björn Ferry.

Själv hade jag besökt London just den helgen för att se England - Irland på Twickenham i Six Nations.
 

Senator

Moderator
Ni ska se LHR-LAX i BA F...
Intressant att Svanberg flyger BA. På Ericsson tiden var det SK som gällde.

Är man Styrelseordförande för British Petroleum eller "Beyond Petroleum" eller BP eller vad dom numera heter, måste man jo åka med British Airways, samt ha en telefon från British Telecom :p
 
Jag brukar ha dålig koll på folk och ansikten men några har fastnat:

Anja Pärson har jag haft som "säteskompis" mellan ARN-OSD.
Patrik Sjöberg har åkt en del ARN-GOT samtidigt. Håkan Juholt samma sträcka 19 okt.

Drottning Anne-Marie (grekisk drottning i exil samt syster till danska drottningen Margerete) åkte vi tillsammans med på SK777 CPH-ATH förra hösten.
 

A380*G

Medlem
På rak arm...

Håkan Mogren fd vd Astra (BA ARN-LHR 1999).
Pär Bäckman hockeytränare, ARN Scandinavian lounge 2000.
Ricky Martin i EWR-loungen 2000.
Alf Svensson med fru raden bakom mig och Robyn några rader framför (SK ARN-CPH 2008).
Tvillingarna Kallur i EWR-loungen på kryckor efter en operation i nov-08.
Stefan Sauk från MUC eller FRA till ARN (LH 2011).
 
Toppen