Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

sungtae

Medlem
På SK Luleå-Arlanda så ser man mkt hockeyfolk, alltifrån spelare till domare, journalister från TV, radio, tidningar. Dessutom så filmas det ganska mkt här uppe så det är en del branschfolk därifrån också som är häruppe och jobbar, har sett bl.a. Kjell Sundvall, Alexandra Rapaport, Persbrandt.
 

Senator

Moderator
Ja du, listan är rätt lång:
Kronprinsessan och Daniel på 2D/2F medan jag och polaren satt på 1D/1F mellan ARN och MUC på LH - LH personalen mycket bestört då 1A/1C inte lediga - tysken som satt där hajade det inte att detta borde varit deras plats
Drottning Silvia på 2A, jag på 1D på LX mellan ARN och ZRH. Hela hennes tjejgäng i ekonomi klass
I båda fall, kom sällskapet in sist och SÄPO vakterna låste in ryggsäck i cockpit (gissar vapen med). Båda resor avslutats med en tung hand på axeln när jag reser mig efter landning. där jag strängt blir tillsagt av vakterna att sitta kvar tills dom är redo.

Zlatan 2 gånger: SAS affärsklass ARN-AMS (under tiden i Ajax) samt ARN-MUC affärsklass under Juventus tiden. I båda fall, bara vi två i affärsklass
Alexander Edler: på väg till VAN via London med BA i affärsklass
Johan Elmander: SAS affärsklass till London
Sam Neill: Oscar belönad skådis på BD mellan LHR och DUB (medverkar också i min "BOB" historia som jag skrev om tidigare)
Peter Forssberg: SAS affärsklass ORD-ARN
 

Jacob

Medlem
Brukar inte ta så mycket notis kring folk på flygen längre.

Men några jag kommer ihåg:
-Jan Scherman, chef för TV4, i loungen i Paris
-Andreas Wilson, skådespelare (spelade bl.a. i Ondskan), i SAS loungen på Arlanda
-Allan Svensson, skådespelare, på Bromma flygplats
-Chris Härenstam, sportkommentator, i inrikesloungen på Arlanda. En man med ett kul resmönster som nog slog rekord i antal inrikesresor i Sydafrika under fotbolls-vm 2010
 

Kaellstroem

Medlem
Satt bakom Cesare Prandelli med familj på PW från ZNZ-DAR, ET DAR-ADD-MIL-ARN i slutet av juni förra sommaren. Han klev av i MIL. Några dagar senare tog han över jobbet som Italiens förbundskapten i fotboll :)
 
Jag flög från Milano till ARN 1998 och flög då med Jesper Blomkvist (Fotbollsspelare)
Och i februari iår flög jag från LLA till ARN och satt då två rader bakom kronprinsessan Viktoria med följeslag.
 
Toppen