Senaste nytt

Hubert

Medlem
Kontor: HERTZ Orlando Airport MCO
Bokat via: Hertz.se
Bokade: FRAR - Nissan Pathfinder or similar (7-sits standard SUV)
Gratis uppgradering: President’s Circle zone
Fick: Valde en GMC Youkon XL SLT 4WD
Status: President’s Circle

Visa bifogad bild 101850

EK

Jag lämnade tillbaka en sådan (Denali 2wd) hos Avis på Miami International Airport igår efter att ha haft den i nästan två veckor. Trevlig bil som inte drog så mycket jag befarade. Yngsta sonen ville aldrig kliva in i bilen förrän jag startat den så han fick höra mullret från V8an. Lite roar de små men jag måste erkänna att jag nog själv dröjde mig kvar utanför en eller annan gång när frun skulle köra... :)
 

Swedestar

Medlem
Kontor: Hertz Luleå Kallax
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp K (Volvo V40 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V40
Status: Five Star

Ifrågasatte att jag inte fick någon uppgradering som Five Star och fick till svar att de inte är en "deltagande station" när det gäller denna förmånen.
 

hco

Medlem
Kontor: AJ Rental Car (Avis Korea partner) Jeonju, Sydkorea
Bokat via: avis.com Eurobonus voucher portal
Bokade: Grupp C (minimum för att Avis MEPA004 voucher ska gälla)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Hyundai Avante
Status: Ingen (EBS)

Men...

Fick rabatt: Ja.

Ms_hco tyckte att valutakursen från vårt bokade pris i USD och det vi skulle betala i KRW inte var bra och frågade följaktligen om vi kunde betala direkt i USD. Det gick inte -- men utan vidare större påtryckningar blev vi erbjudna en rabatt motsvarade 20% av KRW-beloppet.

Jaha -- typisk valutakurstrix tänkte jag men OK, med rabatten låter det bättre.

Sedan när vi kollade upp aktuell valutakurs visade det sig att det ursprungliga KRW-beloppet innan rabatt faktiskt stämde (oops) och att vi verkligen fått 20% rabatt. =)

Funderade på hur det kunde vara så enkelt att få 20% rabatt vid disken och om det kunde vara så att han sänkte till AJ:s normala listpris eller nåt sånt, men hur går det då med betalning/påslag som Avis förväntar sig? Nåja, utan att känna till mer om detaljerna mellan AJ och Avis är det svårt att veta.

Och vouchern då? Ja, jag har inte så stora förhoppningar att de extra 2000 poängen ska trilla in då hyran inte var på ett renodlat Avis-kontor men killen som skötte vår hyra sa att han kunde skriva in voucher-numret i deras system. Så vi får se.

20191230_231835.jpg

Fint att denna fortfarande var kvar ("please remove before delivery):

20191230_231113.jpg
 
Kontor: AVIS Queenstown Airport (ZQN)
Bokat via: Avis.com
Bokade: Group K - Toyota Camry (Hybrid) or similar
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Toyota Land Cruiser Prado (Grupp P)
Status: President’s Club

Kände mig nästan lite speciell när agenten ropa i radion att han behövde en bil fort för ”we got a president here” :p

Byte av ö betyder byte av bil.
Kontor: AVIS Wellington Interislander Ferry Terminal
Bokat via: Avis.com
Bokade: Group K - Toyota Camry (Hybrid) or similar
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Toyota Rav4 2WD (Grupp S)
Status: President’s Club

Tror jag läst fel på gruppen för Land Cruisern, enligt hemsidan så är det W
 
Kontor: AVIS Miami Airport (MIA)
Bokat via: Avisworld.com/eurobonus
Bokade: Group K ( e.g. Ford Mustang Convertible)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Ford Mustang Convertible
Status: Avis Prefered

Bokade om två ggr då priset gick ner från 11k till 8k till 4,5k för 12dagars hyra. Så jag var nöjd
 

B380-9 XWB

Medlem
Kontor: Hertz Charlotte Douglas International Airport (CLT)
Bokat via: hertz.com (3k/5k EB-kampanj)
Bokade: Fullsize F (e.g. Chevrolet Malibu)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Ram 2500
Status: President Circle

Har inte varit särskilt imponerad av Hertz Ultimate Choice, framför allt på CLT, men denna gång fanns det gott om bilar i både Five Star och PC som kan kallas värdiga uppgraderingar, ex. flertalet Chevrolet Tahoe och av någon anledning även två stycken Ram 2500.

Lämnade tillbaka den efter drygt 300 km med en snittförbrukning på 18.9 L/100 km.

0hCrvz5.jpg
 

MrDollar

Medlem
Sådär ska det se ut!
Kontor: Hertz Charlotte Douglas International Airport (CLT)
Bokat via: hertz.com (3k/5k EB-kampanj)
Bokade: Fullsize F (e.g. Chevrolet Malibu)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Ram 2500
Status: President Circle

Har inte varit särskilt imponerad av Hertz Ultimate Choice, framför allt på CLT, men denna gång fanns det gott om bilar i både Five Star och PC som kan kallas värdiga uppgraderingar, ex. flertalet Chevrolet Tahoe och av någon anledning även två stycken Ram 2500.

Lämnade tillbaka den efter drygt 300 km med en snittförbrukning på 18.9 L/100 km.

0hCrvz5.jpg
 

GOTBound

Medlem
Kontor: Hertz Charlotte Douglas International Airport (CLT)
Bokat via: hertz.com (3k/5k EB-kampanj)
Bokade: Fullsize F (e.g. Chevrolet Malibu)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Ram 2500
Status: President Circle

Har inte varit särskilt imponerad av Hertz Ultimate Choice, framför allt på CLT, men denna gång fanns det gott om bilar i både Five Star och PC som kan kallas värdiga uppgraderingar, ex. flertalet Chevrolet Tahoe och av någon anledning även två stycken Ram 2500.

Lämnade tillbaka den efter drygt 300 km med en snittförbrukning på 18.9 L/100 km.

0hCrvz5.jpg

Instämmer med @MrDollar !
Gott att det är en 2500 också!

EK
 

JochenS

Medlem
Kontor: Brisbane airport
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp I (Nissan X-trail eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Subaru Forester
Status: President's circle
 
Toppen