Senaste nytt

bnr

Medlem
Håller helt med. En C63 tillhör ju säkerligen en dyrare grupp, men är för den sakens skull inte större. Men sen finns det ju alltid folk som bokat en E-klass (eller motsvarande) av en anledning och kanske inte vill eller kan ha en C63 pga olika skäl, hade man tänkt ha bilen för långfärd t.ex så kanske en C63 blir lite dyr i längden. Men personligen så hade jag gärna tagit en C63
Haha ja, jag hade en i München i somras. Den var jävligt törstig.

Man blir sällan tvingad till en uppgradering, går i princip alltid att välja "sämre". Ska mycket till för att det inte ska finnas något annat öht.
 

Jönsson

Medlem
Haha ja, jag hade en i München i somras. Den var jävligt törstig.

Man blir sällan tvingad till en uppgradering, går i princip alltid att välja "sämre". Ska mycket till för att det inte ska finnas något annat öht.
Nu vet jag inte hur de senaste modellerna är men tidigare var det inte direkt någon bekväm bil, inte ens i comfort mode. Stötigt och hårt. Ska man sitta i bilen länge kan det vara ett stort minus. Annars är det en fantastiskt bil.
 

samet

Medlem
Kontor: ARN
Bokat via: Avis eurobonus sida
Bokade: Grupp C, Golf eller liknande
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Nissan Qashqai, Grupp E
Status: Avis President Club
 

Hafermann

Medlem
Kontor: Malmö C
Bokat via: Avis kundtjänst
Bokade: Grupp C, Golf eller liknande
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo V60, Grupp J
Status: Avis President Club
 
Kontor: Sixt Wroclaw city center (Polen)
Bokat via: Sixt Eurobonus-sida, 4000p-kampanjen
Bokade: Audi Q2, Nissan Qashqai eller Dacia Duster
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Ny Audi Q2
Status: Sixt Platinum

Var inställd på Dacia Duster, men fick välja på Mercedes GLA och en ny Audi Q2 med det mesta i utrustningsväg.
 

Flying Finn

Medlem
En deja vu i någon grad? :) Samma ort som i trådens inlägg #1 och igen en bil från A-klassen, men nu var bilen från Avis och inte Hertz, eftersom ville inte betala ca.dubbelt för fem timmar.

Avis

kontor: Jersey Airport (JER)
bokat via: BA
bokade: "(A) Fiat 500 or similar"
gratis uppgradering (eller dylikt): nej
fick: Fiat 500, körd en 10 000 brittiska mil. Mmmm, italiensk skr... charm. Lik 2016 och den Ford Ka som jag då fick från Hertz: ingen fjäskig AC. Skulle blivit kanske t.o.m. missnöjd, om jag inte skulle få håna britterna igen för bisarr sparsamhet. ;)
status på bokningen: Ingen, dock Avis Preferred -medlemsnummer angiven.

hyrbil 001.jpg
 

Jönsson

Medlem
En deja vu i någon grad? :) Samma ort som i trådens inlägg #1 och igen en bil från A-klassen, men nu var bilen från Avis och inte Hertz, eftersom ville inte betala ca.dubbelt för fem timmar.

Avis

kontor: Jersey Airport (JER)
bokat via: BA
bokade: "(A) Fiat 500 or similar"
gratis uppgradering (eller dylikt): nej
fick: Fiat 500, körd en 10 000 brittiska mil. Mmmm, italiensk skr... charm. Lik 2016 och den Ford Ka som jag då fick från Hertz: ingen fjäskig AC. Skulle blivit kanske t.o.m. missnöjd, om jag inte skulle få håna britterna igen för bisarr sparsamhet. ;)
status på bokningen: Ingen, dock Avis Preferred -medlemsnummer angiven.

Visa bifogad bild 90598
Får väl inte plats större bilar än så på Jersey...
 

Flying Finn

Medlem
Hertz

kontor:
Portland International Airport (PDX)
bokat via: Hertz.com
bokade: "Standard pickup" (SPAR), "Dodge Ram 1500 or similar",
gratis uppgradering (eller dylikt): ja, inte mitt eget initiativ, utan de hade färdigt utplockad deras bästa pickup, som är dock i samma klass som t.ex. Dodge Ram 1500
fick: Chevrolet Silverado
status på bokningen: President's Circle

Fick ett riktigt miljöfordon. ;) Bilen är flexifuel-driven. Nu så måste jag väl komma på något innehåll för mitt flak. :p

hyrbil 002.jpg
 
Kontor: Avis Klarabergsviadukten
Bokat via: AVIS 5k kampanj
Bokade: VW Golf (Grupp C)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Alfa Romeo Guilia
Status på bokningen: Avis President’s Club

Avis, allt är förlåtet! Alla Kia diesel-Ceed och Niro-hybrider är ursäktade när man får en helt sprillans ny Guilia att roa sig med under en helg. Mycket trevlig bil, körglad och pigg (relativt, det är 200-hästars-instegsmodellen men ändå) och med härlig känsla, dessutom snygg också.
 

bhen

Medlem
Kontor: Hertz Stavanger
Bokat via: Hertz app
Bokade: Mid size suv
Gratis uppgradering: Nej då enda de hade var 3klasser bättre (?) men erbjöds det för 100kr/dagen extra vilket jag nappade på
Fick: BMW x5 i40 hybrid
Status: Five star
 
Toppen