Senaste nytt

Taggen

Medlem
Kontor: Sixt Vasagatan, Stockholm
Bokat via: SIXT appen
Bokade: BMW 3-serie eller motsvarande (FDMR)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Mercedes C220d STW (FWMR)
Status: Sixt Platinum

Ingen jätteuppgradering denna gång men diesel iaf. Förvånansvärt pigg med tanke på enbart 200 hästar under huven. Monstervrid på 400 NM gjorde dock att det gick bra ändå att köra om. Hyfsat snål var den med, kom lite drygt 100 mil på en 60-liters tank och då kör jag inte som miljöpartister vill att jag skall köra.
 

Tongen2

Medlem
Kontor: Avis Sundsvall DT
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen)
Bokade: Grupp C (Golf)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Kia Cee'd SW GT Line (grupp K) med 37 mil på mätaren.
Status: Avis Presidents Club

Sista bilen med 10k kampanjen för min del!
Summerat har det varit bra med uppgraderingar. Skulle uppskatta att 70% av hyrorna genererat uppgradering. Allt från Golf med automat som blev grupp D till S90/V90 som finast uppgradering.
Kommer sakna att hyra bil! Får hoppas på att det kommer liknande i framtiden.
Fick en liten påse Ahlgrens bilar och ett "Välkommen åter! :) " i dagens kuvert när jag hämtade nyckeln. Tror att antal bilar i påsen motsvarar ungefär lika många som jag hyrt... hehe.
Trevlig helg!
 

Attachments

  • 20190426_170313.jpg
    20190426_170313.jpg
    97 KB · Visningar: 370

lucasd

Medlem
Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Luxury - Volvo S90 eller liknande - Grupp J
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo S90 T8 Inscription
Status: Five Star

Även om det inte blev en uppgradering så är jag riktigt nöjd med bilen. Trevlig och klarar det jag vill att den ska göra - och mer. Snabb iväg och kvick vid omkörningar.

Elmotorn ser jag dock mest som onödig. Tar lång tid att ladda och tar mig inte speciellt långt. Men absolut, kan den vara bra om man kan ladda varje natt och har en liten bit till jobbet - och har så att man kan ladda där med. Då fungerar det utmärkt!

Trevlig personal i Gulddisken på Arlanda också! :)
 

palmen

Moderator
Kontor: SFO
Bokat via: Avis eurobonus sida
Bokade: Mellan sedan
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Dodge Charger RT4
Status: Avis President club

Hämtade bilen drygt 1h tidigt. Fick fråga om jag ville ha det jag bokat, en SUV eller sportbil. Valde det sista och fick en 5,7 liters, 500hk charger :cool:. Jäklar vad den går!
20190429_130324.jpg
 

aikelo

Medlem
Kontor: Avis Halmstad DT
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen 4 dagars minst grupp D)
Bokade: Grupp G(Opel Astra)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Jaguar XF Sportbrake (grupp J)
Status: Avis Preferred

Detta var min sista 10k hyra.
Hoppas på nån kampanj med lite bättre än 5k,då jag saknar 15000p.
 

FrontX

Medlem
Anser ni att en uppgradering bara är om man får en högre bilgrupp än den man bokat? och inte om man t.ex bokat en standard E-Klass men får en C-klass C63 AMG istället. Skulle ni räkna det som en uppgradering?
 

bnr

Medlem
Anser ni att en uppgradering bara är om man får en högre bilgrupp än den man bokat? och inte om man t.ex bokat en standard E-Klass men får en C-klass C63 AMG istället. Skulle ni räkna det som en uppgradering?
Det är en uppgradering både rent subjektivt (vad jag tycker personligen) och objektivt (om man tittar på att det är en högre/bättre bilgrupp).
Visst är en C 63 mindre, men det är inte bara storleken som styr vilken grupp en bil hamnar i.
 

FrontX

Medlem
Det är en uppgradering både rent subjektivt (vad jag tycker personligen) och objektivt (om man tittar på att det är en högre/bättre bilgrupp).
Visst är en C 63 mindre, men det är inte bara storleken som styr vilken grupp en bil hamnar i.

Håller helt med. En C63 tillhör ju säkerligen en dyrare grupp, men är för den sakens skull inte större. Men sen finns det ju alltid folk som bokat en E-klass (eller motsvarande) av en anledning och kanske inte vill eller kan ha en C63 pga olika skäl, hade man tänkt ha bilen för långfärd t.ex så kanske en C63 blir lite dyr i längden. Men personligen så hade jag gärna tagit en C63
 
Toppen