Senaste nytt

Coalcandy

Medlem
Kontor: AVIS LAX
Bokat via: Avis UK ( SAS kampanj med gratis hyrbil i en vecka)
Bokade: Group C (eg Chevrolet Cruze)
Gratis uppgradering: Erbjöds ingen uppgradering.
Fick: Group B tror jag, Volkswagen beetle. Valde denna själv i Avis select & go. Fanns några andra mindre SUVar att välja på också, men jag tyckte denna räckte för ändamålet.
Status: Avis President's club

Söt bil, skoj att köra och låg bränsleförbrukning. Tidigare hyrestagare hade onekligen rökt/haft bra med gräs i bilen, luktade ordentligt XD

subkult-1.jpg

Bild tagen vid stopp i öknen på hemvägen från Salvation Mountain.
 

Attachments

  • subkult-2.jpg
    subkult-2.jpg
    92,3 KB · Visningar: 376
Last edited:
Tror jag kan ha glömt att dokumentera mina hyror här:
Kontor: SIXT Las Vegas McCarran Airport LAS
Bokat via: Sixt.se/com (Minns inte)
Bokade: XFAR - Mercedes-Benz GLS, Volvo XC90, Cadillac Escalade eller liknande
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo XC90
Status: Sixt Gold (Eurobonus Silver)
Hade denna hela min roadtrip på över 600 mil genom Nevada, Utah, Colorado, Arizona och California i vintras och vilken dröm det var! Kört XC90 några gånger innan men inte mycket under samma period så visste någorlunda vad jag skulle få men det här sålde mig helt på bilen och nu vill jag ha en egen :p T6 med AWD tog mig fram överallt (ingen mördarterräng men tillräckligt för att jag skulle bli imponerad)

Kontor: SIXT Union Square San Fransisco
Bokat via: Sixt appen
Bokade: LFAR - Mercedes-Benz GLC, Cadillac XT5, Jaguar F-Pace, BMW X3 or similar to group
Gratis uppgradering: Nej och slut på complementary upgrades, liten station så det förstod jag , men dom hade såklart möjlighet att uppgradera om jag betalade ca 30$ extra (Skulle vara 90$ men som platinum kunde han skriva ner priset...). Jag ville prova något annat än en GLC som jag kört sen tidigare och det var bara en dag så varför inte.
Fick: Jaguar F-Pace Sport
Status: Sixt Platinum (Eurobonus Guld)
Rätt kul bil att köra på dom kurviga vägarna utanför san fransisco men tekniken i bilen lämnade en hel del att önska.

Kontor: SIXT Los Angeles Airport LAX
Bokat via: Sixt appen
Bokade: LFAR - Mercedes-Benz GLC, Cadillac XT5, Jaguar F-Pace, BMW X3 or similar to group
Gratis uppgradering: Nej. Fanns bara en Cadillac XT5 tydligen och alla "complementary upgrades" var slut :eek: så la till 20$/dygn för en S90 då jag ändå för det mesta skulle sitta i trafik och ville verkligen ha adaptiv cruise.
Fick: Volvo S90 med Harman Kardon :D
Status: Sixt Platinum (Eurobonus Guld)
Adaptiva cruisen och Harman Kardon var perfekt i trafiken men jag hade hellre haft XC90 med samma utrustning.

Vad jag lärt mig från dessa hyror : Boka den nivån du verkligen vill ha bil ifrån!
Jag tog nivån under XFAR för att testa om min Platinum status hos SIXT (som jag fick tack vare EBG) skulle ge mig uppgradering men som min djupa undersökning med hela två! hyror visa så gav det bara rabatt på upgrade. Nu har jag fått sånt "billigt" uppgraderingserbjudande som statuslös hos SIXT tidigare så tror inte platinum gjorde någon skillnad.
Däremot ska det sägas att ha Platinum och få en egen kö-fålla är ett stort plus.
 
Last edited:

marbe166

Medlem
Kontor: Hertz Malmö Centralstation (Jörgen Kocksgatan)
Bokat via: Miles and More/Hertz.de
Bokade: Volvo V40 Aut (K)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo S90 T8 Plug-in hybrid
Status på bokningen: Ingen

Fick en plug-in hybrid, men ingen laddsladd, vilket var lite surt då jag var hos farsan och de har en gratis laddstolpe utanför dörren. Men jag ska inte klaga över en uppgradering i flera steg.
 

Non-stop

Medlem
Kontor: Avis Landvetter
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen)
Bokade: Grupp D (Kia Niro)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Peugeot 5008 (Grupp O)
Status: Avis Preferred Plus

Inser efter en helg med den här bilen att jag helst hade varit utan uppgradering.
 
Dålig utdelning i Polen på mina sista 10000p-bokningar:

Kontor: Avis Warszawa WAW airport
Bokat via: avisworld.com/eurobonus
Bokade: Grupp M (SUV - Nissan Qashqai)
Gratis uppgradering: Nja
Fick: Först Renault Kadjar (grupp M) som indikerade Brake fault i rött efter 500m. Skulle få en ny Kadjar, men dessa 500m räckte för att jag hellre skulle ta en snikutrustad Skoda Octavia kombi (grupp J). Grupp J var dyrare än M, så jag väljer att se det som en uppgradering...
Status: Avis Presidents Club

Kontor: Avis Krakow KRK airport
Bokat via: avisworld.com/eurobonus
Bokade: Grupp G (Compact Elite - Mercedes A-klass)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Välutrustad BMW 118i
Status: Avis Presidents Club
 
Toppen