Jag har blivit EuroBonus Pandion 2013-2014

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Roger J, 18 Februari 2013.

1. SWEDE

SWEDE Medlem

Då har vi samma status. Jag har 14 år som EBG och känner gott till kriterierna i firman. Som kan utläsas av det jag skrivit vet jag att det är så, men att just din kollega i Norge har ett EBP 'utan poäng' är väl inte något jag skulle sprida kring mig, för dennes och andra norska medlemmars egen skull, eftersom det så tydligt är i strid med intentionerna i det regelverk som förbjuder detta bonussystem i Norge. Kan tabloiderna i Norge önska sig något bättre när nyhetstorkan slår till, om inte så länge?

2. Okej, jag har inte varit EBG så länge men fått ihop 125 flygningar sedan 2012-01 så får väll bara kriga vidare :)

3. Kan ju vara så att kollegan klarar dem 35 utlands flygningar som krävs för EBG och sedan har väldigt många inrikes?

4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du är på god väg men bör nog inte flyga ekonomi i större utsträckning...

5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 114 segment med SAS och en blandning av Economy, Economy Extra och Business, men bara inom Europa. Inga longhauls.

6. Cornelius

Cornelius Medlem

Konkurransetilsynets tolkning av det s. k. 'bonusprogramsforbudet' är ganska begränsad,

Det har diskuterats MYCKET om var begränsningarna ska gå, och Konkuransetilsynet känner väl till hur bonusprogrammen i praktiken fungerar på inrikesresor. De har även godkänt företagsprogrammen som både SAS och Norwegian har för norska inrikesresor.

Man behöver inte vara EBP för att få förmåner på norska inrikesresor; EBS* och EBG får saker som business*-/*A Gold-incheckning och sätesreservation > T-22 redan idag, fast-track + inrikeslounge på OSL är på väg.

När det gäller tabloiderna, har de redan sin vinkling när det gäller EBP, och den handlar om annat än väldigt begränsade förmåner på norska inrikesresor. Men det har redan diskuterats mycket här på sidan...

7. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såja, så såg mitt ut också... och lika många år men 12 som guld och 3 som Pandion... Vore skoj att se hur välkomstbrevet för nybörjaren ser ut.

8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När ska vi ha Pandion-träff på BC då?

2 personer gillar detta.
  9. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    sådär ja..undrar hur fen dom tänkte när dom gav mig pandion 1 år till :)

5 personer gillar detta.
  10. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul idé... öppen för förslag!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!