Senaste nytt

Jag är färdig med Heathrow...

Canadien

Medlem
While we're at it... Kanske inte kvalar in i kategorin att jag är färdig med Heathrow, men...
Oerhört störigt att man inte kan använda automatiska gates vid entré till fasttrack på T2 som SAS-resenär med >=EBG. Behöver alltid visa upp kort för personal i manuella ingången till fasttrack.
Har fungerat bra för mig de 6-7 gånger jag rest från T2 med SAS i år. Har du haft EBG ordentligt inlagt och det varit vanlig biljett i Go/Plus? Är det bonusresor så kan jag tänka mig att det strular. Använder oftast pappersboardingkort men har även kört ett par gånger med appen utan problem.
 

Kris

Medlem
Har fungerat bra för mig de 6-7 gånger jag rest från T2 med SAS i år. Har du haft EBG ordentligt inlagt och det varit vanlig biljett i Go/Plus? Är det bonusresor så kan jag tänka mig att det strular. Använder oftast pappersboardingkort men har även kört ett par gånger med appen utan problem.
Kör alltid med elektroniskt boardingpass i SAS app. EBG/EBD så ordentligt inlagt det kan bli efter min förmåga (d.v.s. har inte gjort något speciellt jämfört alla andra resor där det brukar funka fint). Betalda biljetter, mix av Go/Plus. Jag har säkert bara dålig karma... ;)
 

Canadien

Medlem
Kör alltid med elektroniskt boardingpass i SAS app. EBG/EBD så ordentligt inlagt det kan bli efter min förmåga (d.v.s. har inte gjort något speciellt jämfört alla andra resor där det brukar funka fint). Betalda biljetter, mix av Go/Plus. Jag har säkert bara dålig karma... ;)
Har du svenska tecken i efternamnet? Eller pass från annat land än Sverige?
 

agehall

Medlem
Kör alltid med elektroniskt boardingpass i SAS app. EBG/EBD så ordentligt inlagt det kan bli efter min förmåga (d.v.s. har inte gjort något speciellt jämfört alla andra resor där det brukar funka fint). Betalda biljetter, mix av Go/Plus. Jag har säkert bara dålig karma... ;)
Sluta använda elektroniska boardingkort så kommer nog allt fungera bättre. De är djävulens påfund och ska undvikas till varje pris...
 

AABack2ARN

Medlem
Jag är på LHR någon gång om året. Mitt enda klagomål är att man måste lämna flygplatsen för att kunna ta ett bloss när man mellanlandar på väg hem och har rest över Atlanten. Vet att rökning är omodernt men ett rökrum i T5 hade inte skadat andra än rökare.

Det finns faktiskt en rökbur vid terminal 3. Så om du är desperat borde det gå att ta transferbussen från terminal 5 till terminal 3 innan du passerar säkerhetskontrollen i terminal 5. Dra dina bloss och sedan ta bussen tillbaka till terminal 5 och då passera sakerhetskontrollen.
 
Det finns faktiskt en rökbur vid terminal 3. Så om du är desperat borde det gå att ta transferbussen från terminal 5 till terminal 3 innan du passerar säkerhetskontrollen i terminal 5. Dra dina bloss och sedan ta bussen tillbaka till terminal 5 och då passera sakerhetskontrollen.

Sedär. Jag skall lägga det på minnet. Tack.
 

Homer

Medlem
Heathrow invests over £50 million in cutting edge CT security equipment in UK airport first

Heathrow has announced the rollout of new computed tomography (CT) security equipment throughout the airport over the next few years. When fully deployed, the 3D equipment could end the need for passengers to remove their liquids and laptops from cabin baggage when passing through security.

With the support of the Department for Transport, Heathrow is beginning a programme to install the new equipment across its terminals by 2022.

Heathrow - Heathrow invests over £50 million in cutting edge CT security equipment in UK airport first
 
Toppen