Senaste nytt

Jämförelse SAS Mastercard, Amex och Diners

tourist

Medlem
Tack för den grundliga jämförelsen, det var intressant! Jag tror att Amex halkar ner lite i rankingen ifall det är en annan valuta än dollar. Om någon gör samma sak i Euro, rapportera gärna.
 

mry

Medlem
Mastercard bryts den sista en månad och ska vara betalt den sista nästa månad så 30-60 dagar typ.
Dinners bryts omkring den 20 varje måna och ska vara betalt den sista samma månad så 10-40 dagar typ.
Amex kommer jag inte ihåg exakt när det är.
 

Palazzi

Medlem
Jag använder alltid bara kort..( Har 2-3st med mig) Har dock en del kontanter i väskan ifall allt skulle skita sig....
 
Kan man se ett mönster om det är billigare eller dyrare på tex förmiddagen? Och hur många ören kan det skilja?
Jag kollade närmare
Amex har samma kurs hela dagen
Diners köp senare på dagen registrerades en dag senare och snitten blir om man bortser från dessa köp ca 0,7öre lägre.
Mastercard skiljer det 0,1 öre mellan köpen
 
Mastercard bryts den sista en månad och ska vara betalt den sista nästa månad så 30-60 dagar typ.
Dinners bryts omkring den 20 varje måna och ska vara betalt den sista samma månad så 10-40 dagar typ.
Amex kommer jag inte ihåg exakt när det är.

Tror Amex bryter den 15:e.
 
Jag använder i stort sett enbart ICA MC på utlandsresor. Har jämfört med SAS MC och SAS Diners, och vid alla tillfällen så är växelkursen betydligt bättre på ICA:s MC. Testade grundligt på Heathrow i våras och köpte tre st T-banebiljetter med dessa tre kort... Resesällskapet undrade vad jag pysslade med... :cool:
 

Glenn E

Medlem
Jag använder GE moneybank mastercard för att ta ut kontanter utomlands.
Ingen uttagsavgift och inget valutapåslag hävdas det.
Bara ränta ifall man inte satt in pengar i förväg.
Jag ska till Shanghai om ett par veckor.
Jag ska göra samma jämförelse där mellan GE moneybank mastercard och SAS Dinersclub.
 

tomle

Medlem
Jag satte i kortet i bankomaten i Arlanda Express avgångshall på Centralen för att ta ut lite Euro. Dock väldigt dålig kurs (man blir informerad om kursen innan man godkänner uttaget) så jag avbröt uttaget och tog ut när jag landat istället.

Man får alltså sämre kurs om man växlar/tar ut i Sverige än på destinationen.
 
Toppen