Senaste nytt

Jämförelse SAS Eurobonus och British Airways Executive Club

agehall

Medlem
Kunde OW ta med Air Berlin kan de väl ta med DY om de börjar bjuda på kaffe. Poängen är att vi är många som har ett flygmönster som där EBG år den enda statusen man kan uppnå.

AB har alltid varit och är ljusår bättre än DY, på alla tänkbara sätt.

Visst kan det vara så att de som reser enbart inom skandinavien är lite inlåsta till EB, men det finns bra botemedel mot detta - res mer. Jag vet att jag låter rätt hård här, men ärligt talat, 50k poäng eller 50 segment är ingenting! Och flyger man mer på dessa korta sträckor tror jag att man i längden uppskattar SAS utbud. DY kommer ju knappast att bygga upp linjenätet i skandinavien över en natt direkt.
 

A380*G

Medlem
Ja AHO, men det har inget med BAEC att göra. Det är Entercard som strular. Dock behöver BA bryta samarbetet med dom.

Alla har glömt en fördel till med BAEC, kanske den största: Dina poäng förfaller aldrig så länge du har någon form av aktivitet på kontot inom tre år. Flygning, kortköp... allt räknas.

BAEC sidan gällande inbyte av poäng, sökningar, flexibilitet att använda cash+points lite som man vill är plus.
Och numera Reward Flight Savern. 15,000 poäng plus 280SEK.
Flyger du Economy med BA till London tjänar du in ca. 3500 avios som Gold och Silver, samt 2200 som Bronze och 1800 som Blue.
Nästan var femte resa är alltså närmast gratis.

Har kikat lite på BAs bonusprogram men just nu känns det avlägset eftersom deras avgångar till/från PVG ligger långt efter LH Group. Däremot skulle man ju kunna routa via HKG och LHR, dock blir det två byten och längre flygtid. Men en sådan routing borde väl kunna ge BA silver eller guld relativt fort?

Dock håller jag inte med dig i ovanstående resonemang. Om Entercard strular så är det BAs ansvar. Ungefär som att säga att om passagerarna inte får mat, och att flygbolaget inte tar ansvar för det eftersom de har lagt ut cateringen på någon annan. :)
 
Toppen