Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 3 Maj 2012.

1. Det måste vara bra affärsmodell för inkassoinstitut i Sverige väl?;)
    De kan låna pengar billigt och dela ut avios istället.

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen skatt på ränta i Spanien? Eller ska man räkna med den?

3. Harnos

Harnos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försöker hitta informationen att SAS Diners är gratis för EBG, hittar den infon för MC men inte Diners, någon som vet vad som gäller?

4. tourist

tourist Medlem

Det stämmer

http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/kombinerat-kort/

5. Harnos

Harnos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar lite runt olika kreditkort, jag kommer under hösten att byta till ett jobb som i princip inte har några resor under i alla fall första året eller så och därefter är det tveksamt om policy tillåter samlande av bonuspoäng på resor.

Vilket program är det då egentligen bäst att fortsätta samla poäng till om korten är det primära (eller enda) sättet att samla poäng på? Har idag EuroBonus MC och Diners... är det lika bra att fortsätta med dessa? Har ju läst en del mindre smickrande saker om British Airways Visa i andra trådar ;)

7. Om du handlar mer än 200.000 SEK per år kan British Airways Visa kort kan vara ett bra alternativ. Om du handlar mer än 200.000 SEK per kalendarår kan du få 2 för 1 voucher som gäller för alla British Airways destinationer med British Airways flyg.
    Det ger färre avios(miles/poäng) per köp* än SAS EuroBonus Amex eller SAS EuroBonus Diners, men British Airways har långt fler destinationer än SAS när det gäller longhaul.

*Köp hos British Airways ger 20 avios per 100 SEK (Jag skriver den här finstilta texten innan Homer hackar på mig. ;))

8. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tveksamt att jag kommer upp i det utan jobbutlägg för hyrbilar och sådant. Dock verkar ju som sagt deras destinationsurval något bättre ;)
    Hur värt är det att harva på EuroBonus och använda dom hos t ex andra Star Alliance-bolag? Även om jag inte har så bra erfarenheter av Lufthansa, men jag hoppas för deras skull att just sträckan vi åkt varit misshandlad...

9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men när det gäller awards på British Airways så håller man väl det främst till Short-haul?

10. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inne på exakt samma spår. Det är kreditkortsanvändningen som ger störst del av min poängintjäning.
    Jag använder idag SAS Amex och DC, men tror att British Airways långsiktigt är bättre att satsa på än SAS. Kan någon bekräfta att poängen inte har något sista giltighetsdatum på British Airways om man använder British Airways VISA eller reser minst en gång per 3 år.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!