Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Berglund

Medlem
Flypremium är trevligt men lägsta nivån kräver också att du drar in 100k poäng per år vilket du kanske inte gör med ditt köpmönster.
Nej, det där stämmer inte.
Även om man har tjänat absolut noll Eurobonuspoäng så får man ändå boka en uppgraderad FlyPremiumresa tur och retur inom Skandinavien och redan vid 50 000 intjänade Eurobonuspoäng under en tolvmånaders period får man boka obegränsat antal FlyPremium uppgraderade poängresor inom Europa. Så något krav på 100k poäng per år finns inte, utan det börjar på noll poäng och så ökar användbarheten ju fler poäng man tjänat in.
 

Highbury

Medlem
Ska fundera på SAS mastercard premium med fly premium, jag får nog svårt som @palmen skrev uppnå 50 000 eurobonus poäng per år (läste först 50 000 kr och tänkte att det inte är några problem). Däremot kan det ju vara nice att kunna uppgradera sig själv och familjen om man flyger inom skandinavien 1 gg per år oavsett.

Men jag börjar som sagt med ett vanligt SAS mastercard när jag ändå får det för halva priset första året
 

palmen

Moderator
Nej, det där stämmer inte.
Även om man har tjänat absolut noll Eurobonuspoäng så får man ändå boka en uppgraderad FlyPremiumresa tur och retur inom Skandinavien och redan vid 50 000 intjänade Eurobonuspoäng under en tolvmånaders period får man boka obegränsat antal FlyPremium uppgraderade poängresor inom Europa. Så något krav på 100k poäng per år finns inte, utan det börjar på noll poäng och så ökar användbarheten ju fler poäng man tjänat in.
OK, dåligt uppdaterad på nivåerna. Det är bara 200k nivån som personligen är intressant.
Lägger med aktuell lista så ingen luras av mitt tidigare inlägg.
Screenshot_20190821-103941_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg
 

palmen

Moderator
Det har varit samma tabell och samma nivåer sedan kortet lanserades i runt maj 2017. Att du och jag bara ser värde i den högsta nivån är en sak men det innebär inte att förmånen saknar värde för andra.
I know, men det var därför jag inte hade koll. Trodde det var 100/150/200 för de olika nivåerna, men helt klart hade jag fel.
50k nivån är ju helt klart nåbar för de flesta och kan absolut vara en väldigt bra nivå att ha om fokus mest är Europa.
 
Jag behöver råd om hur jag går tillväga:
Har idag MC Eurobonus Premium, har dvs redan fått mina välkomstpoäng. Min fru har ett pointearner kort i sitt namn.
Kan hon ansöka om ett MC Eurobonus Premium kort och få välkomstpoängen också för att sedan avsluta det och isf när dras årsavgiften för MC eurobonus?

Sedan tänkte jag "bli värvad" av någon till Amex och få välkomstpoängen där, och sen kan jag värva frugan direkt efter det och få mer poäng samtidigt som hon får välkomstpoäng? När hon fått sina poäng så får hon ett extrakort på Amex så kör man samlad spend för att nå vouchers.

Många frågor men vill vara kolla så att man inte missar några poäng någonstans :)
 

M.K

Medlem
@Highbury du kommer även med en normal inkomst inte ha några som helst problem att nå 50k nivån. Sätt Dig in i programmet och läs på B.C så klarar du detta garanterat. SAS MC och värvad till Amex är basen.

Jag har högsta Flypremium men ser till skillnad från andra som skrivit stort värde även i 50k nivån. Jag använder bonusbokningar frekvent på inrikes där jag typ aldrig köper biljetter. Jag uppskattar då gratisplus med lite servering och att komma av flyget snabbt.
 

Samosaguas

Medlem
Jag behöver råd om hur jag går tillväga:
Har idag MC Eurobonus Premium, har dvs redan fått mina välkomstpoäng. Min fru har ett pointearner kort i sitt namn.
Kan hon ansöka om ett MC Eurobonus Premium kort och få välkomstpoängen också för att sedan avsluta det och isf när dras årsavgiften för MC eurobonus?

Sedan tänkte jag "bli värvad" av någon till Amex och få välkomstpoängen där, och sen kan jag värva frugan direkt efter det och få mer poäng samtidigt som hon får välkomstpoäng? När hon fått sina poäng så får hon ett extrakort på Amex så kör man samlad spend för att nå vouchers.

Många frågor men vill vara kolla så att man inte missar några poäng någonstans :)
Det funkar fint för henne att skaffa ett eget MC Eurobonus och få välkomstpoängen. Upplägget med med Amex är det inte heller några problem med.
 
Toppen