Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 3 Maj 2012.

1. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Toppen AHO!
    Jag är bara basmedlem, och har inte haft något av korten tidigare, men jag undrar om det finns anledning att vänta ut en eventuellt större sign-up bonus för sådana som jag (jag vet att det fanns en 30 000 poäng sign-up bonus för EBS/EGB)?

2. För oss som inte bor i Sverige, vad har vi för alternativ? Jag tänker på om jag skaffar ett Svenskt kreditkort och sedan använder det för att betala i Euro i Spanien, blir ju inte helt optimalt med tanke på växlingskurser och eventuella avgifter.

Är främst intresserad av British Airways, men de verkar inte erbjuda sitt kort till Spanien.

Tankar och förslag mottages tacksamt.

3. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller verkligen det där fortfarande? Numera verkar det ju vara halva årsavgiften (50% av 1000kr) i årsavgift om man blir värvad. Den deal ni länkar till där det står att det är gratis har fortfarande det gamla 2-4-1-erbjudandet kvar, där man får 50% rabatt på en poängresa inom europa vid inköp för >100.000 kr per år, och var som helst i världen vid inköp >200.000 kr per år, och det stämmer ju inte längre.

Det är samma partner ID och deal ID i båda formulären.

4. Homer

Homer Medlem

Nej men Iberia har massor av olika kort; Amex, Visa, Mastercard

t.ex Iberia Sendo som är ett paket med både Amex och VISA

Apply now for the Iberia Sendo Card and earn 9.000 Avios + Free annual Fee first year
    Financial

1 person likes this.
  5. Du kan skaffa IBERIA Plus profilerat kreditkort i Spanien och tjäna avios till IBERIA Plus.

Sedan kan du flytta avios mellan IBERIA Plus och BAEC.

Här är länken för avios transfer: (Du måste ha BAEC konto för att kunna se sidan.)
    https://www.britishairways.com/travel/combine-avios/execclub/_gf/en_gb

Lufthansa Miles&More har en hel del kreditkort utomlands, men tyvärr inte i Spanien. :(

1 person likes this.
  6. Homer

Homer Medlem

7. När man läser finstilta står det att det gäller fram till 2012-AUG-01. :(

8. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det står snarare att man accepterar villkoren som är daterade 1 augusti 2010. Villkoren är ju daterade samma datum för de båda olika ansökningsformulären.

9. Sendo verkar intressant, så som jag förstår det så väljer man mellan AMEX och Visa. AMEX ger 1 avio per 1 euro medans VISA kräver 2 euro. Oftast så kräver det att man är permanent resident av landet för att få kortet, vet ej hur det är här. Gissar på att årsavgiften är högre för AMEX och har högre krav på inkomst.

Att flytta avios till British Airways efteråt verkar också smidigt. Tack för hjälpen!

10. Homer

Homer Medlem

Nej, du får båda, Santander Iberia är också ett paket med 2 kort, AMEX och MC, men de har ingen startbonus just nu.
    https://www.bancosantander.es/cssa/...Comercial/ProductGroups/SAN_ContenedorGeneral
    Har du konto hos någon av bankerna som ger ut korten kanske de kan fixa det även om du inte är permanent boende där?

Sen finns det också Mastercard Iberia Max, 9000 Avios i startpremie, 5€ ger 3 Avios eller 9 om du utnyttjar krediten Bankia

Du kan öppna konto hos Banco Popular och tjäna Avios på ränta, räntan på det kontot är 2% så €10.000 innestående ett år skulle alltså ge €200 kontant och 20.000 Avios

Cuenta Viajar Plus Banco Popular
    The Cuenta Viajar Plus is the only account on the market that pays your savings in Avios month by month. The Iberia Plus card holder will earn 1 Avios per each eurocent from his interest rate.
    ´ Monthly payment: every month we'll award the Avios you've earned.

You'll also get the following cards:
    - Mastercard 4B Debit Card (free).
    - Iberia Sendo Card

Cuenta Viajar Plus - Bancopopular-e.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!