Senaste nytt

Jämförelse av Premium Economy på Lufthansa Airbus 340, Boeing 747 eller Airbus 380

Canadien

Medlem
Någon som åkt i PE minikabinen på 340-300 ? Jag har en bokning där nästa vecka och har valt ett bulkhead seat 4G, men det finns även 6H ledigt som jag antar går att ha fällt hela tiden. Denna kabintyp ligger precis framför Galley och jag har inte lyckats hitta några bilder på nätet hur det ser ut med benutrymme på första raden. Någon här som har åkt denna lite udda PE-kabin?

På seatguru kallas denna typ3
SeatGuru Seat Map Lufthansa Airbus A340-300 (343) V3

Expertflyer:

LH-343.png
 

JohanA

Medlem
Bulkhead på Lufthansa premium brukar inte vara bra benutrymme, bara emegency exit som har bra. Samt gångplatserna i mittenraden på A380.

Detta är en relativt ny konfiguration så inte förvånande att ingen på detta forum har bilder ännu. Lite googling kanske ger mer.
 

Irene

Medlem
Undvik rad 21 A,C,H,K i PE på Boeing 747 (vid emergency exit). Sätena är så nära toaletterna så glöm om att kunna sträcka på benen. Den plats som finns framför sätena är ständigt upptagen av toalettbesökare. Även att Lufthansa påstår att det är bästa säten i PE så kommer ni att bli nertrampade hela tiden av de som står i väntan på toaletten. Dörrarna som öppnas och stängs oavbrutet gör inte saken bättre.

Vi kom precis från Sydamerika för några veckor sedan, hade ett helvete i 12 timmar på 21 H,K. På slutet av resan råkade en äldre dam som vägde minst 90-100 kg snubbla på mina fötter (det var mörkt i kabinen) och föll platt på mig och min man som sov (ok, försökte sova) bredvid. Allt det där resulterade i att mina glasögon som jag hade på gick sönder samt ett blåmärke på näsan.
 

plundgren

Medlem
Tack. Jag har läst liknande historier från andra också och valde nu 23C istället för rad 22 för FRA-JNB nu på tisdag. Funderar dock på om rad 25 är bäst då man slipper tänka på grannen bakom.
 

Carlos

Medlem
Hoppar in med ett par sätesfrågor jag med. Jag är nästan 190 och fixar inte bulkhead i någon form. För PE på en A380 valde jag 55D för att resen av raden i stort sett var ledig.

Dock så på vägen tillbaka på en A340-600 så valde jag 26G, vad jag kan se är det inte en bulkhead men det är tomt framför och eftersom det bara är fyra lediga säten i kabinen vill jag vara säker.

Tackar!
 

Carlos

Medlem
Hej! En liten bump på denna. Jag ska vara mer specifik. Är det nån som vet om 26 G är en bulkhead på A340-600? Seatguru ger mig inga tydliga svar.

Jag gillar att kunna sträcka ut benen under sätet framför och detta innebär oftast att bulkeah säten är en dålig idé.
 
Toppen