ITA Matrix hjälp och tips

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av nagm, 4 Juli 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har också varit med om samma på vissa specifika sökningar. Får hoppas de löser det.

2. För er som vill lära er tricks på ITA Matrix, här kan ni läsa en bra guide av Google (på engelska).

Overview: How to use Matrix

3 personer gillar detta.
  3. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan även vara bra att veta att om man börjar på adressen Matrix - ITA Software får man även med hur många miles det blir per krona...

1 person likes this.
  4. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hittat ett bra pris via Matrix men får inte tag på nån resebyråperson som vet vad jag pratar om - nån som har tips på telefonnummer till en bra reseagent som jag kan läsa upp en fare code för?

5. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inne på samma fråga som Vaniljvodka. Har några gånger hittat priser i ITA/Matrix som jag inte kunnat boka i närheten av för att jag inte vet någon resebyrå som fattar vad jag pratar om. Någon som har ett tips?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ta med en utskrift av den slutgiltiga sidan och be dem boka samma flighter med samma farebasis.

Men enklast är om man söker fram samma resa själv på Expedia. Så länge det inte är mer än 6 (8?) legs går det nästan alltid att göra.

1 person likes this.
  7. qwerty

qwerty Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Istället för att tentaplugga så sitter jag och leker lite med ita-koder för första gången :)
    Ita har ju uppenbarligen koll på flygplanstyp för varje segment och jag skulle vilja inkludera det i sökningen, precis som man kan välja bort propeller - går det?

8. Pixel

Pixel Medlem

Under advanced routing codecs slår du in / aircraft t:380 så får du upp resor med A380.

1 person likes this.
  9. Du kan använda -prop kommandot.

10. qwerty

qwerty Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!