ITA Matrix hjälp och tips

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av nagm, 4 Juli 2011.

1. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för all hjälp Gnopps och Kristofer!

Jag hittade en resa jag ville ha och skickade till den till American Airlines's säljare här i Sverige som kunde biljettera nästan samma resväg som jag hittade här, dock till ett bättre pris!

Nu skall jag snart ge mig på nästa resa i sommar som också går till MCO men också till LAX/SNA samt MSP.

3 personer gillar detta.
  2. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AHO, om ni kör en på finlandsfärjan så får ni allt se till att ha en på Danmarksfärjan också för oss boende på bästkusten.

3. Föredrag om ITA?! Grymt! Var skriver jag upp mig?! :)

4. stewigriffin

stewigriffin Medlem

GOT-MCO med 8 legs på OW - inte illa! Än så länge jag har inte lyckats få en TATL resa biljetterad på en Itin med mer än 8 flyg, går det göra det online?

Jag har just nu fått GOT-MCO på OW med 10 legs:
    GOTMCO10legsM.jpg

Nästa steg - att försöka köpa det.

Last edited: 18 Januari 2012
  5. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var inte illa Stewigriffin!!
    Det där skall jag nog försöka få till när jag skall till MCO i juli igen för mer jobb.
    Fast då vill jag ju ha fler legs på American Airlines istället för British Airways, tänker på LHR-JFK.

Jag bokar alla mina American Airlines flighter med talaviation som sköter American Airlines i Sverige.

6. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i Gallery Club South på LHR och väntar på mitt plan hem till GOT. Försenat 32min nu också. Suttit här sedan 10.30...
    Men men!

Sitter och leker lite med Matrix för nästa TATL-trip som ser ut att bli över påskhelgen, jobb, inte nöje här inte.
    Vill gärna åka samma sträcka som jag åkte nu på denna resa, alltså GOT-LHR-BOS-ORD (eller annan)-MCO.
    Hittar detta bara med British Airways när jag söker. Har skrivit American Airlines,British Airways American Airlines BOS American Airlines,British Airways American Airlines,British Airways på utresan.
    Vad behöver jag skriva för att endast få American Airlines flight till BOS?

7. C:American Airlines+ tror jag enbart ger en eller flera flygningar med American Airlines.

8. cbroxe

cbroxe Medlem

Robert_06, så här borde fungera:

American Airlines,British Airways ~AA6000-6999 BOS American Airlines,British Airways American Airlines,British Airways

MVH

1 person likes this.
  9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Vill du att flyget ska flygas av American Airlines skriver du O:American Airlines för ett flyg eller O:American Airlines+ för flera. Då kan flyget ha vilken kod som helst men själva flygplanet måste vara American Airlines.

10. De som vill lära sig ITA Software självstudier, finns det ganska bra förklaring som skrivs av Google.
    Matrix: Learn the basics

Läs gärna sektionen: Using ITA route language

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!