Istanbul New Airport - öppnar 6 April 2019?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Brandten, 23 Maj 2018.

1. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt eftersom jag har en möjlig resa planerad via Istanbul i Juni! Jag missade ju nya flygplatsen då jag passerade i Januari i år :(
    Är verkligen nyfiken på den nya CIP loungen..., dom får ju ligga i om dom ska bräcka den gamla !

2. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men det går ju en del rykten om att fullskalig öppning kommer att skjutas fram ytterligare....

3. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har följt detta bygge länge och jag skulle bli väldigt förvånad om den öppnas helt innan hösten.

BTW, TK's lounger i den nya flygplatsen kommer vara på 18000kvm,

Henrik_B, Lounge Lizard och KennethL gillar detta.
  4. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brandforce och Mr Basic gillar detta.
  5. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sannerligen skrämmande och ledsam läsning. Bra artikel i allmänhet.

Turkiska staten har verkligen bottennappat med Erdogan i spetsen sen han deklarerade sina "Osmanska" imperialist drömmar likt Putin några år sedan. Turkiet har stadigt tagit steg tillbaka mot ett tredje världens land, inte bara ekonomiskt men också folkhälsomässigt.

Tyvärr är Erdogans diktatorskap en rutinmässig följetång av historiska fotspår där alla boxar tickas en efter en och landet ska nu byggas slaviskt även om det betyder slutet för dem långsiktigt.

Intressant att betydande forskning bedömt flygplatsen som lönsam först i mitten av 2040- talet:p

Alf och Mr Planning gillar detta.
  6. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle kunna ligga något i detta. Har tittat på en resa ARN-IST-EBB med utresa 7 april. Helt plötsligt för någon dag sen så finns det varken biljetter i economy eller business. Möjligen har det att göra med inställda flyg i samband med flytt?

7. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan säkert bero på den planera öppningen i April, då det inte ska gå några flyg alls under 1-2 dygn. Men som sagt, så tror jag inte att de kommer kunna öppna det förrän tidigast i höst. Även om själva terminalen kanske blir klar så är det mycket som inte är klart, tex cargo byggnader, hangarer, crew terminal mm.

8. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något verkar vara på gång...…

upload_2019-3-11_10-21-8.png

Brandten, Lounge Lizard, Mr Basic och 2 andra gillar detta.
  9. JAONHA

JAONHA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tweet av Bilal EKŞİ CEO,Turkish Airlines Inc

Bra saker händer på Istanbul flygplats

Twitter

Nya CIP-Loungen?

malmokalle, Brandten, Tockstew och 1 annan gillar detta.
  10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går inte att boka något till ISL ännu men till IST så får man väl hoppas att man landar på gamla och lyfter från nya. :) [​IMG]

Fritidsforskare, Juraj och JAONHA gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!