Istanbul New Airport - öppnar 6 April 2019?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Brandten, 23 Maj 2018.

1. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet hur blir det med transfer till någon av "provsträckorna" (Några inrikes, däribland Antalya plus Baku som enda utrikes, IIRC) som börjar gå tidigare från nya flygplatsen? Blir man bussad mellan då?

2. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon ny spännande information om det här? Hamnar man på nya flygplatsen om man bokar en resa dit den här veckan?

3. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror det är först efter nyår du hamnar på nya. Sista jag såg var att flytten av Turkish resterande verksamhet går 30-31 dec (jag tror det kan vara en bra idé att inte flyga med Turkish just de två datumen, åtminstone om man vill vara framme i rätt tid).

jerixon, Mr Basic och Brandten gillar detta.
  4. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt en vän i Turkiet så sa man på nyheterna i morse att "den stora flytten" från Atatürk är framskjuten till mars. Den mindre trafik som trafikerar den nya flygplatsen fortsätter som vanligt.

Henrik_B, Brandten, Tonton och 2 andra gillar detta.
  5. Joakim

Joakim Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Attans. Jag som har en resa 3/1. Jag hade verkligen sett fram emot nya CIP-loungen.
    Men jag är väl inte helt förvånad. Undrar vilken som öppnar först, BER eller IST?

Gus och Brandten gillar detta.
  6. Ny Istanbul flygplats är redan öppen väl? Även om det är endast för vissa avgångar.
    Berlin Brandenburg flygplats är fortfarande under bygget.

Joakim gillar detta.
  7. igelkotten

igelkotten Medlem

Enligt en Reuters-artikel kommer allt overforas fran Ataturk den 31 December 2018.

Den 15 November publicerade British Airways foljande information om flytten:

8. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. ELOS

ELOS Medlem

10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!