Senaste nytt

iPod connector ombort hos Swiss - vad gör den?

Senator

Moderator
Jag fick det inte att fungera med min iPad iaf. Orkade inte hålla på så mycket så jag kopplade in iPad via USB för att ladda den istället. iPaden tyckte "Not charging" men det var en ren lögn. När jag klev på planet hade jag 22% batteri men när jag gick av så hade jag 80%. Så antingen genererar Spotify ström eller så laddade den via USB.

Var du ombord en A330-300 eller en A340-300? Vilken rutt?
 

A380*G

Medlem
Var du ombord en A330-300 eller en A340-300? Vilken rutt?

Senator, bli inte arg nu. Detta är menat med värme och humor... på vilket sätt spelar rutten roll huruvida iPad laddar eller inte? ;):rolleyes:
Dock är jag övertygad om att på A380 laddar den, där finns energi att dela med sig av! :cool:
 

Magino

Medlem
Senator, bli inte arg nu. Detta är menat med värme och humor... på vilket sätt spelar rutten roll huruvida iPad laddar eller inte? ;):rolleyes:
Dock är jag övertygad om att på A380 laddar den, där finns energi att dela med sig av! :cool:
Då det är två olika underhålningssystem ombord. På hemsidan står det klart och tydligt att A330-300 erbjuder denna funktion. Sedan erbjuder inte LX någon A380 så det kan bli lite knepigt att ladda ipaden där.
 

David

Medlem
Jag fick det inte att fungera med min iPad iaf. Orkade inte hålla på så mycket så jag kopplade in iPad via USB för att ladda den istället. iPaden tyckte "Not charging" men det var en ren lögn. När jag klev på planet hade jag 22% batteri men när jag gick av så hade jag 80%. Så antingen genererar Spotify ström eller så laddade den via USB.

Ipad2 tror jag bara laddar via USB ifall skärmen är avstängd, vet inte hur det är med de andra, dvs man kan inte se att det står charging utan bara se resultatet på mätaren nästa gång man öppnar. Hade precis samma situation ombord CA SYD-PEK A330 - spotify laddade min ipad med. :)
 

A380*G

Medlem
Då det är två olika underhålningssystem ombord. På hemsidan står det klart och tydligt att A330-300 erbjuder denna funktion. Sedan erbjuder inte LX någon A380 så det kan bli lite knepigt att ladda ipaden där.

Haha skojar du med mig?

Jag frågade på vilket sätt rutten spelade roll, inte flygplanstypen. Föreslår att du läser inlägget en gång till och sedan tar reda på vad jag har för användarnamn på BC.se. :D

Btw, inlägget inleddes för övrigt med "... menat med värme och humor... "

Ibland går inte hissen ändå upp... :rolleyes:

Moderator, är jag för sarkastisk nu? Ursäkta mig.
 

Magino

Medlem
Haha skojar du med mig?

Jag frågade på vilket sätt rutten spelade roll, inte flygplanstypen. Föreslår att du läser inlägget en gång till och sedan tar reda på vad jag har för användarnamn på BC.se. :D

Btw, inlägget inleddes för övrigt med "... menat med värme och humor... "

Ibland går inte hissen ändå upp... :rolleyes:

Moderator, är jag för sarkastisk nu? Ursäkta mig.

Sorry läste lite galet fel, blir så ibland efter en hel dag med c-uppsats skrivande. Ber om ursäkt för det. Sen kan du ta det lite lugnt med de andra kommentarerna...
 

Senator

Moderator
Senator, bli inte arg nu. Detta är menat med värme och humor... på vilket sätt spelar rutten roll huruvida iPad laddar eller inte? ;):rolleyes:
Dock är jag övertygad om att på A380 laddar den, där finns energi att dela med sig av! :cool:

Jag blir inte arg, det var nyfikenhet om kombinationen av rutt och flygplan :cool: Nu är det inte så att agehall inte vet skillnaden på en A330-300 och en A340-300, det är jag 110% övertygad om att han gör, men det finns kanske medlemmar som hade förväntat sig något som inte finns om man t.ex. hamnade på en A340-300 och detta bara finns på A330-300.

Dock registrerar jag att en stor majoritet av kommentarer om hur, vad, på vilket sätt jag beskriver något kommer från dig. Det är något som är värt att anmärka tycker jag.
 
Toppen