Senaste nytt

Introduktion: Codeshare och Interline - vad är det?

Canadien

Medlem
Får se om jag har förstått det här rätt nu. Om jag bokar LH6023, med SAS som operating carrier, så får jag samma intjäning till Eurobonus som om jag hade bokat flyget som ett SAS-flyg?
Det vet du inte, eftersom du inte vet vilken bokningsklass på SAS du mappas in i. GoSaver/Go/GoFlex/PlusSaver/Plus/PlusFullFlex e t c. På din biljett ser du endast Lufthansa bokningsklass.

Vill du veta exakt hur många poäng du får måste du boka med SAS direkt om det är en SAS-flight. Man kan gissa, men inte veta helt säkert om du bokar via LH.
 
Ja, men notera att den bokningsklass du får på LH6023 inte behöver vara samma som den poänggrundande
OK, tack för förtydligandet.
Lägsta bokningsklass i Go med SAS ger 625 inkl Eurobonus goldbonus jämfört med bokningsklass K med Lufthansa som bara ger 125 poäng. Så bättre för mig att boka codeshare i detta fall.
 
Det vet du inte, eftersom du inte vet vilken bokningsklass på SAS du mappas in i. GoSaver/Go/GoFlex/PlusSaver/Plus/PlusFullFlex e t c. På din biljett ser du endast Lufthansa bokningsklass.

Vill du veta exakt hur många poäng du får måste du boka med SAS direkt om det är en SAS-flight. Man kan gissa, men inte veta helt säkert om du bokar via LH.
OK, men kan man utgå från att jag i minsta fall får poäng för Go Saver? Eller finns risken att det blir noll?
 

Canadien

Medlem
OK, men kan man utgå från att jag i minsta fall får poäng för Go Saver? Eller finns risken att det blir noll?
Noll ska du inte kunna få om inget går väldigt snett. Så minst lägsta klassen ja. Man kan heller inte alltid veta vilken kabin man hamnar i (Go/Plus) eftersom Lufthansa inte har Premium Ekonomi inom Europa. Jag har haft Lufthansa Y som mappat till Plus, men även till Go..
 
Toppen