Senaste nytt

Intressant matproblem på Lufthansa

agehall

Medlem
Jag har tyvärr barn som är extremt petiga trots åratal av mycket aktiva försök att få dem att äta det mesta. Den större börjar bli bättre men de har generellt svårt för hoprörd mat grytor, såser mm.

Låter som du beskriver mig! Brukar inte vara några problem att äta större delen av det man får i economy, även om jag gärna hoppar en hel del av det som ligger i lådan. Sedan kompletterar man med bröd och taxfreegodis.
 

Jonas C

Medlem
Låter som du beskriver mig! Brukar inte vara några problem att äta större delen av det man får i economy, även om jag gärna hoppar en hel del av det som ligger i lådan. Sedan kompletterar man med bröd och taxfreegodis.

Kan det vara skälet till varför du flyger BA? Engelsmän har ju en tendens att vara kräsna, i synnerhet snubbarna på BA forumet på FT som åker till Hong Kong och äter McDonalds en hel vecka ;)
 

agehall

Medlem
Du har uppenbarligen för liten erfarenhet av McDonalds - deras mat smakar väldigt annorlunda i USA jmf med hemma. ;)
 

nilsson

Medlem
Jag har tyvärr barn som är extremt petiga trots åratal av mycket aktiva försök att få dem att äta det mesta.

Fast principen här är ju enkel. "Det här är maten som finns. Ät den eller låt bli." Barn som matvägrar tar igen de kalorierna inom två dygn (om de nu inte har något faktiskt diagnostiserbart).
 
Toppen