Senaste nytt

Intrång i BA Executive Club - kontot spärrat

Jag har fått mail att jag skall byta password.

Jag byter och när jag kommer in på kontot har jag 0 i avios!

Orsak till nollning är -
27-Mar-15 Ex-Gratia


Kommer avios tillbaka automatiskt eller gäller det att ringa?
 

sodaboy

Medlem
Tänkte samma sak som Homer om platstillgång tills jag insåg att mitt konto också var nollat :(. Negativt.
Bara att vänta tills Avioserna behagar att komma tillbaka.....
 

khybner

Medlem
Tänkte samma sak som Homer om platstillgång tills jag insåg att mitt konto också var nollat :(. Negativt.
Bara att vänta tills Avioserna behagar att komma tillbaka.....
Enligt henne jag pratade med kan de boka platser via telefon även om dina Avios tillfälligt är borta.
 

agehall

Medlem
Fick också mitt konto låst och jag har absolut inga andra siter där jag delat ut mitt BAEC-lösen. Det är helt klart så att man noterat någon slags phishing-attack och pga detta spärrat vissa konton.
 

DrKlas

Medlem
Även mitt konto var spärrat men jag kunde skapa ett nytt lösenord och logga in. Noll poäng. Hade ett unikt lösenord som inte fanns lagrat någonstans. Men då man kan logga in med sin mailadress som användarnamn är ju däremot inte användarnamnet unikt, så det kan ju vara någon annan site som är hackad och vars användaruppgifter används mot BAEC.
 

Dr. Miles

Expert
Ni som har kontot spärrat, använder ni / har ni använt KVS Tools någon gång?
Om jag kommer ihåg rätt, där matade man in British Airways Executive Club medlemsnummer samt lösenord för att kunna söka bonusplatser.
 
Ni som har kontot spärrat, använder ni / har ni använt KVS Tools någon gång?
Om jag kommer ihåg rätt, där matade man in British Airways Executive Club medlemsnummer samt lösenord för att kunna söka bonusplatser.


Nej!

Och inga appar eller andra sidor där användarnamn/ psw inslaget.
 
Toppen