Senaste nytt

Intjäningsperiod och återkvalificering?

Concorde

Founding Member
Intressant ! När jag kollar mitt BAEC så står det att medlemsåret löper ut den 8 Feb 2013
och att kortet gäller till 31 Mar 2013.

Vilket är helt riktigt. Som homer skrev tidigare gälller ens kort till den sista månaden efter. Detta för att ett nytt kort skall kunna skickas ut. Så du får ju nästan 14 månader av status, om du inte skulle förnya ;)
 

MarcusC

Medlem
om du får ihop 800(inklusive vad du nu har nu)före den 1/3 så är det den nivån som gäller för guld i ytterligare 2 år

En fråga ang guldkvalificering, mitt qualifying year går ut Nov2011. Loggar jag in på,executive club, står det jag behöver nå 1500tier points för guld? Från när gäller alltså de ändrade reglerna? Har i nuläget 500tp efter nollställning när jag nådde silver!?
 

henrik l

Medlem
En fråga ang guldkvalificering, mitt qualifying year går ut Nov2011. Loggar jag in på,executive club, står det jag behöver nå 1500tier points för guld? Från när gäller alltså de ändrade reglerna? Har i nuläget 500tp efter nollställning när jag nådde silver!?

1/3 gällde ju som ett magiskt datum, så tillvida att man kunde återkvalificera sig till den nivå man hade den 1/3 enliga gamla schemat. T ex jag hade guld 1/3 och kan då återkvala på 800 TP två år till. Dvs fram till juni i år, då mitt medlemsår går ut, samt under kommande medlemsår. Så om du hade silver 1/3 så bör du redan vara återkvalificerad med dina 500 TP och sedan kan kvala ett år till på 400 TP. Men ska du till guld gäller 1500. Har sedan för mig att det fanns en övergångsperiod där man inte nollställde. Det har diskuterats i tråden kring BAEC-nyheterna.

EDIT. Homer var snabbare på tangenterna:)
 

MarcusC

Medlem
1/3 gällde ju som ett magiskt datum, så tillvida att man kunde återkvalificera sig till den nivå man hade den 1/3 enliga gamla schemat. T ex jag hade guld 1/3 och kan då återkvala på 800 TP två år till. Dvs fram till juni i år, då mitt medlemsår går ut, samt under kommande medlemsår. Så om du hade silver 1/3 så bör du redan vara återkvalificerad med dina 500 TP och sedan kan kvala ett år till på 400 TP. Men ska du till guld gäller 1500. Har sedan för mig att det fanns en övergångsperiod där man inte nollställde. Det har diskuterats i tråden kring BAEC-nyheterna.

EDIT. Homer var snabbare på tangenterna:)

Tack för klarheten, nu är jag med på de nya reglerna. Hmm.. Lite tuffare nå guld för min del nu (men silver redan klarat).. Får väl försöka få till lite BA longhaul så kanske guld inte är omöjligt...
 

henrik l

Medlem
Tack för klarheten, nu är jag med på de nya reglerna. Hmm.. Lite tuffare nå guld för min del nu (men silver redan klarat).. Får väl försöka få till lite BA longhaul så kanske guld inte är omöjligt...

Hittade detaljerna om när man slapp att nollställas.. Scrolla ned en bit. 16/11 var ett annat magiskt datum. Verkar som att du hade ett visst oflyt:( Hade du inte haft silver för 15/11 och kvalat in på det 18/11, typ, hade du haft till den 1/3 på dig att nå guldet.
 

Homer

Medlem
1/3 gällde ju som ett magiskt datum, så tillvida att man kunde återkvalificera sig till den nivå man hade den 1/3 enliga gamla schemat. T ex jag hade guld 1/3 och kan då återkvala på 800 TP två år till. Dvs fram till juni i år, då mitt medlemsår går ut, samt under kommande medlemsår. Så om du hade silver 1/3 så bör du redan vara återkvalificerad med dina 500 TP och sedan kan kvala ett år till på 400 TP. Men ska du till guld gäller 1500. Har sedan för mig att det fanns en övergångsperiod där man inte nollställde. Det har diskuterats i tråden kring BAEC-nyheterna.

EDIT. Homer var snabbare på tangenterna:)

Inte bara återkvala, efter 17/11 nollstäldes inte kontona och 1/3 höjdes nivåerna, så tiden däremellan kunde man börja från 0 och inte behöva tjäna mer än 800TP totalt, istf 400(nollställning)+800

alla har säkert fått denna e-post, jag fick den 8/2

This means that from 1 March 2012 the European tier thresholds will increase from 400 to 600 Tier Points for Silver and from 800 to 1,500 Tier Points for Gold.

To help you to adapt to this change we are giving all Silver and Gold Members a two year period of grace. Members who hold Silver or Gold status on the 1 March 2012 will be able to renew their membership, for two membership years, at the current lower thresholds. However, to move up a tier after the 1 March, you will need to qualify under the new global thresholds - 600 Tier Points for Silver and 1,500 for Gold.
 
Last edited:
Toppen