Senaste nytt

Intervju: Nyheter, tankar och förändringar i SAS ombordkoncept - Stephanie Smitt Lindberg/Johan Mägi

Treo

Medlem
Jag tycker att deras (bort-)förklaringar är rent ut sagt dåliga.

Tre gratis alkoholdrycker, men ingen gräns för köp: vad har det med fylla att göra?
Smoothies (chips) som kostar (när annat är gratis) men finns tillgängliga samtidigt som du har försäljning av "Duty Free" m m vilket kräver kortterminalen: vad har det med logistik att göra?

En mycket gammal och mycket bra regel är att bara säga att man gjort fel och be om ursäkt uppriktigt – det är få som fortsätter vara irriterade efter det.
 

Agö

Medlem
Jag tycker att deras (bort-)förklaringar är rent ut sagt dåliga.

Tre gratis alkoholdrycker, men ingen gräns för köp: vad har det med fylla att göra?
Smoothies (chips) som kostar (när annat är gratis) men finns tillgängliga samtidigt som du har försäljning av "Duty Free" m m vilket kräver kortterminalen: vad har det med logistik att göra?

En mycket gammal och mycket bra regel är att bara säga att man gjort fel och be om ursäkt uppriktigt – det är få som fortsätter vara irriterade efter det.
Mmm. En annan bra regel är att tänka efter före man gör något. Det verkar inte vara SAS styrka.
 
Det är en ren intern sak där det finns en intern logik men inte en extern logik. Det är nog inte så mycket informationen till kabinpersonalen som tar tid utan snarare att det är en del processer som ska ändras om, vilket jag misstänker inkluderar alla cateringkök runt om i världen som levererar catering till SAS.
Jag trodde chips och smoothies lastades på här i Skandinavien även för returflighten. Menar du att man har flugit ner chipsen och smoothies till destinationerna för att lasta på returflyget?

Helt ärligt förstår jag inte vad som skall ta så lång tid att ändra i processer samt kommunicera till personalen. Det är ju "allt på vagn A är gratis, chips och smoothie på vagn B är gratis". Att skicka ut till all personal borde gå över dagen. Den interna logistiken borde SAS kunna ändra bakom kulisserna utan att det drabbar oss.

För övrigt, bra intervju och visar ju ändå att SAS lyssnar på sina kunder. Så än är det inget renodlat LCC.
 

Bibinski

Medlem
Imponerande att se hur BC och dess medlemmars åsikter är en faktor i beslut som tas och att man kan åstadkomma en förändring i ett svenskt bolag relativt snabbt.
 

Treo

Medlem
Har någon verkligen behövt betala för en fjärde alkdryck i plus?

Antagligen och förhoppningsvis inte (det har jag inte heller påstått), men att skriva att man bara skulle få tre gratis i Plus med hänvisning till potentiell fylla utan begränsning av köp (varsomhelst i kabinen) är ju förnedrande dumt.

Bättre då kanske om man hade haft en allmän varning om överkonsumtion av alkohol på menyn?
 

mha321

Medlem
Imponerande att se hur BC och dess medlemmars åsikter är en faktor i beslut som tas och att man kan åstadkomma en förändring i ett svenskt bolag relativt snabbt.
Det spelar säket in, men rätt mycket har skrivits om det i andra medier också. Inklusive ganska stora internationella uppslag. Tror säkert att SAS läser vad som skrivs här, men jag tror absolut inte de reagerat så snabbt om det bara var här det skrevs om det.
 

Agö

Medlem
Det spelar säket in, men rätt mycket har skrivits om det i andra medier också. Inklusive ganska stora internationella uppslag. Tror säkert att SAS läser vad som skrivs här, men jag tror absolut inte de reagerat så snabbt om det bara var här det skrevs om det.
Säkert. Frågan är bara hur andra medier fick nys om detta? På BC.se kanske? Ringar på vattnet.
 
Toppen