Internet ombord på SAS flygen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av HenkeD, 3 Maj 2011.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det var väl ungefär så jag tolkade ditt inlägg. Jag menade dock att det är högst otroligt att SAS varit så förutseende, framförallt med tank på hur länge projektet stått stilla..

2. BAS

BAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag flög med familjen lyckades barnen streama SVT-play, medan jag inte ens kunde synca mina mail :confused:

3. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var väl bra prioriterat? Om barnen inte hade kunnat streama SVT Play så hade du ändå inte kunnat synka dina mail... ;)

4. Gyllenbock

Gyllenbock Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det håller jag verkligen med om. Att SAS inte badar i pengar är ingen nyhet men det är ändå lite konstigt att åtminstone inte samtliga B737-700/800 och A321/320 har det installerat, det är ju ändå stora maskiner som sväljer många passagerare. Kul dock att alla A330 har wifi, om det är någon gång man vill surfa så är det ju när man flyger interkont. Vi får se vad som händer inom några år.

5. Kiev

Kiev Medlem

Land:
    Norge Norge
    Ja, heldigvis er det en rekke nye systemer som skal opp (bokstavelig talt). Både mer effektive geostasjonære og lavbane. Men det går ikke fort. Husker enda hvilken revolusjon det var da vi implementerte Mobile Earth Station for Inmarsat Standard-C med 1200bps og Internet gateway. Og dette var vel rundt 25 år siden, og siden er det mest langsom evolusjon vi har sett, mest grunnet tid/kost for de jævla satelittene som skal opp, men også grunnet proprietære løsninger og businessmodeller som søker lock-in på egne lukkede løsninger :(
    Men uansett: nye standarder fra ETSI og ITU, og harmonering av spektrum i WRC15 er absolutt tegn på at vi kan komme på nett utover hele verden. Kanskje :cool:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!