Internet ombord på SAS flygen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av HenkeD, 3 Maj 2011.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur långt har SAS kommit med lanseringen av internet ombord? Finns det på Europa-flyg?

2. El0

El0 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wifi finns väl bara på (vissa)LN-reggade kärror om jag inte minns fel.
    Finns någon star alliance målad 737-800 som har wifi, det vet jag. Den flyger runt lite överallt, så den räknas väl som europa-flyg :)

edit: LN-RRL är den star målade kärran jag tänker på.
    LN-RRL - Aircraft info and flight history - Flightradar24

Fanns en lista på wiki också, scrolla ner så ser man vilka som har wifi (vet ej hur uppdaterad den är):
    Scandinavian Airlines flotta – Wikipedia

Budgetresenär gillar detta.
  3. Thornado

Thornado Medlem

Jag flög den från Pula till Göteborg igår, och Internet funkade bra ombord.

El0 gillar detta.
  4. Filip

Filip Medlem

Åkte Erik Viking för någon vecka sedan med fungerande WiFi :)

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur kan man ta reda på om det finns internet ombord på en viss SAS-flygning?

6. Kitty

Kitty Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög SK4787 med LN-RRW - Saga Viking (Star Alliance målad) förra veckan och där fanns WiFi ombord. Gratis i C-klass. Funkade sisådär, men med tålamod och lite reload var det helt okej. Men vettafasen om jag hade betalat för det.

7. mha321

mha321 Medlem

Den enda hyfsat säkra metod jag vet är att se om det ligger ett "wifi on board"-blad i stolsfickan. Alltid bäst att kolla stolen bredvid också, om det skulle försvunnit.

(jag inser att det inte var det du menade, men jag tror inte sas publicerar exakt vilket flyg som flyger vilken avgång förrän precis vid avgången, så jag känner inte till någon bättre kanal)

8. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Plan som har WiFi har en "takbox" på taket. Finns 10 SAS B738 med "takbox" idag som oftast är baserade i OSL. Om man vet vilken registrering som ska utföra en flight så är det bara googla på registreringsnummret och se om det dyker upp bilder med "takbox".

takbox.PNG

9. mha321

mha321 Medlem

(heh, precis den jag flög med idag för några timmar sedan)

Problemet är just att de inte publicerar vilken individ det är som flyger, alltså vilket regnr, I förväg. Åtminstone så vitt jag vet.

10. KalleSus

KalleSus Medlem

Flygningar till och från Oslo går ju alltid att kolla på Wideroes hemsida. Där finns registeringen på individen med och även en liten symbol för wi-fi. Varför inte denna information kan publiceras även på SAS egen sida, och för andra destinationer än Oslo, är för mig en gåta.
    Oslo - Er flyet i rute?

Peter Hagander, Budgetresenär och Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!