Senaste nytt

Internet inte längre premium i SJ 1-klass

JacobGBG

Medlem
Väldigt konstigt beslut av SJ. Man ger en enhacement för 2:a klass och en motsvarande försämring på 1:a klass.
 

flugplan

Medlem
En annan grej som är urbota dåligt är man numera har stoppade säten även i den lägsta klassen. Vad tjänar första klass på det? Skärpning SJ!
 

etnoy

Medlem
Jag har i många år spoofat MAC-adresser för att komma runt begränsingar som dessa. Tyvärr tillåter inte Intel detta på sina nya trådlösa nätverkskort vilket jag surt upptäckte på min nya laptop. Det blir att köpa ett externt trådlöst nätverkskort om man vill spoofa i framtiden. Ingen lösning alltså. SJ behöver verkligen jobba på att ge tillbaka internet-förmånen för oss med svart kort.
 

mry

Medlem
Igår när jag åkte Göteborg - Stockholm var det ganska stora problem med att köra wifi ombord, det verkade helt enkelt inte som att den tyckte om att det var så många anslutna samtidigt. Dns uppslag tog väldigt lång tid med när man väl anslöt gick det fort. Testade min teori genom att tunnla allt genom ssh och bytte dns server då och då gick det mycket fortare. Jag körde för övrigt med min 4g router utan problem med täckningen förutom i tunnlarna vid Södertälje och Flemingsberg.
 
Toppen