Jeg oplevede det samme med 5 legs fra DAR til HAN i 2011: Routing DAR-CAI-FRA-CPH (economy, Egypt/SAS). I had to wait 3 hours in CPH in transit and then from CPH-WAW-HAN on LOT business class. Begge billetter præsenteredes ved check-in.
Egypt Air nægtede at checke bagagen ind hele vejen selv om det var Star Alliance throughout. The argument was from the Check-In manager that there is by far too many legs and Egypt could not take responsibility for legs beyond final destination. Further, our system can not include 5 legs (likely not true?) However, he gave me as compensation a free lounge access to Tanzanite lounge in DAR, which was fine (2nd time Egypt have given me courtesy access to the lounge in DAR).
Hvad skete der så? Jo, SAS desken i CPH transit (SAS er handling agent for LOT) forsøgte at hjælpe mig og hitte og omdirigere min baggage. Desværre havde bagagestaff travlt og der kom ingen tilbagemelding. Tiden gik, og jeg blev nervøs og henvendte mig igen. Jeg fik da et pragmatisk og ærligt råd fra deres front disk manager om selv at gå ned og hitte den (bagagen lå formentlig på båndet) og checke den ind igen. Så kunne man være sikker på at den nåede at komme med. Det gjorde jeg så, men det var en svedig tur (havde 50 kg checket in og 3 stk. håndbagage at holde styr på. Manageren havde ret, jeg fandt omgående min bagage; tog den med ud og checkede den ind igen ved SAS bz-class desk 50 meter fra tolden. Men det kostede mig næsten 1hel time (ex. Schengen, told, check-in, security, immigration). Tid, som jeg hellere havde brugt i SAS loungen....