Senaste nytt

Interjet, någon som testat?

Jag ska åka till Kuba på semester. Vi bokade till Mexico istället eftersom det dels är jobbigt att hitta award-platser för fyra personer till Kuba, i synnerhet när man inte kan åka via USA, och dels blev det 120 000 poäng mindre (totalt för alla fyra). Så tur och retur från Sverige är bokat till Cancun.

Flighten därifrån till Havanna är på bara en dryg timme så jag bokade med InterJet som verkar vara något mexikanskt lågprisbolag. Efter att jag bokat så fick jag se att de har en policy som säger att man måste checka in på flygplatsen senast tre timmar innan avgång om man också ska checka in väskor.

Eftersom jag inte har varken lust eller tid att göra detta så har jag en fråga som jag hoppas någon kan svara på: Är detta en policy bara för att få folk tidigt till incheckningen men att man kan checka in senare, eller är det strikt, dvs att incheckningen verkligen stänger tre timmar innan?

Edit: kan tillägga att de inte heller tillåter online-incheckning för internationella flyg...
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag åkte med dem i börjat på året (Cancun -Mexico City) och jag var vid inchecking i normal tid (typ 1,5 timme innan avgång) och det inga problem. Enstaka andra passagerare verkar dock ha fått problem: https://www.flyertalk.com/forum/oth...69-mexico-s-interjet-bizarre-check-times.html
Det verkar som om de flesta inte är där 3 timmar innan. Jag chansar och ser om vi kommer med. Annars får jag köpa nya biljetter med något annat bolag.
 
Jag skulle tro att det är kinkigare med incheckningstiden ifall du flyger ifrån deras hubb (Mexico City), det är inte säkert att det är olika incheckningsdiskar för olika destinationer och då kan det bli gigantiska köer ibland.
 

Canadien

Medlem
Är ju ett innovativt sätt för flygbolaget att kunna överboka planet ännu mer, sen stryker man enkelt de man behöver stryka som kom <3h innan avgång...
 
Toppen