Senaste nytt

InterContinental Dubai Festival City, vad kan jag förvänta mig?

jumbooze

Medlem
Club benefits



image-2141655127.jpg



image-1608479667.jpg



image-2228126333.jpg

Om du har tur så får du en suite.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johhenrik

Medlem
Eftersom jag bokat Club så borde jag väl få en suite va? För de har väl inga andra rum att uppgradera till än suites från Club?

Edit: Inser du menar Signature suite. De har Signature 2 Bedroom Suite samt Royal Suite (2st?). Vore ju fräckt. Har inte haft den typen av sviter så många ggr, men det är fräckt när det händer. :)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Om jag minns/hörde rätt så ska det vara gratis att få frukost upp till rummet.
Det var inget jag frågade om men jag tyckte en annan gäst frågade om detta.
 

Concorde

Founding Member
Det finns massa sviter här.
Du kommer få minst en 1 Bed suite som säkert är på 80-90m2. Ju kortar stay ju större chans att du får något fetare. Men den duger alldeles utmärkt. Vi var två vuxna, ett barn i extra säng samt en spjälsäng för minstingen. Kändes aldrig trångt på något sätt.
 

johhenrik

Medlem
Club Manager ringde mig idag från hotellet för att fråga hur allt var, samt om jag ville ha smoking eller non-smoking suite. Det står ju dock i min profil, så jag antar det var mer ett courtesy call. Vet inte om jag tycker det är trevligt eller onödigt. Antar att om alla hotell altid ringde mig innan skulle jag nog tröttna till slut faktiskt. :)
 

agehall

Medlem
Det är jättetrevligt när de ringer EN gång. När de på kort tid ringer tredje gången är det inte roligt längre...
 

johhenrik

Medlem
Jag fick en 1BR suite. Inte creek view, så utsikten är ju inget att hurra över. Enda ggn jag inte haft Creek view här eller på CP var för flera år sen och jag inte hade arbetat ihop Platinum än. Nåja, sviten är riktigt nice, finns inget att klaga på. När jag checkade in i Club loungen så sa snubben till mig: "Det var tur jag fick tag på dig igår, för vi är helt fullbokade på sviter".

Nu sitter jag i club loungen med en kopp kaffe. Hade möte kl 9 i morse och man är ju rätt mör nu, efter nattflyg hit. Jag flög TK, så IST-DXB ger ju inte direkt massvis med sömn... Det var en 330-200 med gamla säten. Lite grann som SAS business, fast sämre. Men men, jag somnade asap och "sov" tills de väkte mig för landning. Snabbt till hotellet, då jag bara hade handbaggage, checka in, duscha sen in i taxi till Media City. Är framme 8:55 och när jag väl kommer upp på våning 40 så visar det sig att mötet är kl 10. I klassisk arabisk anda så dök bara en av två personer upp också...

Nåja, riktigt nice hotell detta. Ska bli kul att prova loungen ikväll. Skumpa och lite mat. Club managern tyckte jag absolut måste äta middag här, för den är riktigt bra sa han. Vi får väl se. :)
 
Toppen