Senaste nytt

InterContinental Bali Resort

Ricci

Medlem
Sitter och spetsar in mig på IC Bali senare i vår. Tänkte åka 3 vuxna och 2 barn (en 0åring). De har ju blivit restrektiva och uppgraderar bara till duplex suites på IC Bali. Någon som har testat dessa? Kan man bo 2+1 där uppe och 1+1 där nere (familj)? Svårt att få en känsla för hur stort det är. Skickade fråga till hotellet och det är "max 4 pers" så de "warmly recommended booking 2 rooms". Har aldrig pressat det själv, men känns maxat att de inte kan släppa in en femte person om denna är en 0åring? Det var strikt i nej i Hongkong pga brandregler, men tänkte att Bali inte är lika stringent...? Long-shot... men någon som provat/vet?

Alternativet är att boka rum nummer två för poäng, men det verkar som de skörtat upp Club-addition-pris till $150-200 eller nått (läste på flyertalk), vilket känns extremt. Någon som varit där och har någon idé på upplägg?
Jag har bott flera gånger på Duplex på IC Bali dock som ensam resenär.
2 pers där uppe i gemensam säng + kanske 0 åringen i någon sorts babysäng, medans de andra får dela på soffan där nere. Skulle kanske gå men det kommer vara tajt och jag förstår om inte hotellet vill det.
20160719_112045.jpg

20160719_112119.jpg
20160719_112203.jpg
 

Attachments

  • 20160719_112324.jpg
    20160719_112324.jpg
    38,5 KB · Visningar: 189

Kris

Medlem
Jag har bott flera gånger på Duplex på IC Bali dock som ensam resenär.
2 pers där uppe i gemensam säng + kanske 0 åringen i någon sorts babysäng, medans de andra får dela på soffan där nere. Skulle kanske gå men det kommer vara tajt och jag förstår om inte hotellet vill det.
Great! Tack för snabb input. Ensam i duplex låter spacious. 3+2 i det sammanhanget kan ju definitivt betraktas som tajt :D :)
Får fundera på hur jag gör. Har inga problem med att bränna en hög poäng på ett rum till förvisso. Men sen tillkommer ju evt Club eller i alla fall frukost som de verkar ta bra betalt för...
 

Kris

Medlem
En long shot @Ricci (eller någon annan). Du vet inte vad man cirka får pynta för frukost eller Club-access utanför room-rate? Enligt senare inlägg på flyertalk snackas det om 200USD +21% skatt för Club access. :eek::eek: Det är ju ett skämt. 40k poäng per natt är ju ok. Tänkte maila och fråga, men kvalitet på mailsvar har varit ganska dålig hittills...
 

Ricci

Medlem
En long shot @Ricci (eller någon annan). Du vet inte vad man cirka får pynta för frukost eller Club-access utanför room-rate? Enligt senare inlägg på flyertalk snackas det om 200USD +21% skatt för Club access. :eek::eek: Det är ju ett skämt. 40k poäng per natt är ju ok. Tänkte maila och fråga, men kvalitet på mailsvar har varit ganska dålig hittills...
Ingen aning då jag alltid köpt Clubrum där det finns i Club loungen.
 

Kris

Medlem
Ingen aning då jag alltid köpt Clubrum där det finns i Club loungen.
Cool. No worries. Jag är RA, så får ju detta för ett rum. Så det är för ett eventuellt rum #2 som jag filar på vilket som bäst kan betala sig (mht poängbokning etc.). Stay longer pay less-rate ger ju frukost och 20% discount på F&B. Så det känns som att det blir svårt att slå det om Club upsell är i häraden som nämts på FT. Kids får ju ändå inte hänga i club-loung på kväll ej heller club-pool.
 

Wyll

Medlem
Hej

Dammar av denna tråd...
Tänkte besöka Bali och då jag är ambassador på intercontinental och Platinum Elite på IHG tänkte jag testa 3 hotel där.

InterContinentalBali Sanur Resort, InterContinental Bali Resort och Hotel Indigo Bali Seminyak Beach.
Någon som har vait här efter Covid och kan tipsa eller såga något av stälerna?
 
Toppen