Senaste nytt

InterContinental Bali Resort

palmen

Moderator
Följande rapport är en del av en större recension utav en resa men har kopierats till en egen tråd. Vill ni läsa mer om den resan finns länken här nedan.
http://www.businessclass.se/forum/t...a-5-olika-first-class-på-samma-bokning.89932/

InterContinental Bali Resort

Detta hotell verkar de flesta på Bali känna till och med all rätt kan jag tycka då det är ett väldigt bra hotell med mycket hög service. Jag har bokat 2 nätter här med min Ambassador Voucher som innebär att jag bara behöver betala för första natten. Bokar ett club rum för att få tillgång till allt som hotellet erbjuder. Det är långt ifrån billigt då de billigaste club rummen kostar från ca 300$ innan skatter på 21% men jag tycker ändå att det är värt det då det ingår väldigt mycket i detta pris.
Som Ambassador är man garranterad rumsuppgradering på InterContinental hotellen, några dagar innan blir jag dock kontaktad via mail där de beklagar att de inte kan erbjuda en uppgradering då det inte finns några bättre rum lediga. Tittar lite snabbt på hemsidan och deras absolut lyxigaste svit på över 300 kvadratmeter är ledig så jag försöker mig på att få en uppgradering dit utan någon lycka. Istället vill de erbjuda mig avdrag på priset mot vad närmsta rumskategori under skulle kosta vilket jag inte accepterar då det bara är ca 7% billigare än vad jag bokat. Har man en policy att uppgradering alltid är garanterad och inte subject to availability så får man göra lite mer än så kan jag tycka, det slutar med att jag går med på det lägre priset samt får massage för 2 som kostar omkring 500 kronor per person.

I priset för hotellet ingår hämtning och lämning på flygplatsen och jag ber om att bli hämtad och lämnad på Holiday Inn Express Baruna vilket inte är några problem. En väldigt trevlig minibuss kommer och hämtar mig där man erbjuds kallt vatten på flaska samt lite snacks. Det tar ca 20 minuter att köra denna sträcka och det är skönt att slippa alt krångel med den vanliga taxin kan jag tycka.
20170415_111629.jpg

Väl framme på hotellet så tas jag direkt till club loungen där incheckning sker, men först ett glas med mousserande vin under tiden man väntar på att de ska göra klart allting. Hela processen med checkin tar ca 15 minuter då de förklarar hur allt fungerar och vad som ingår och vilka aktiviteter som finns. Min ”butler” tar mig sedan på en guidead tur genom hotellet som är väldigt stort och visar vart allt ligger innan vi går till mitt rum där det åter igen blir en genomgång om hur allt fungerar vilket är rätt skönt för att slippa leta lysknappar mm…
20170415_114008.jpg

Rummet som jag har fått är ett hörnrum med balkong med utsikt över den innergård där poolområdet är för alla som bokat club rum. Det erbjuds vatten på rummet samt lite presenter i form av chocklad och cashew nötter. En liten miss dock med toaletten, man sitter mer eller mindre med ansiktet rakt in i väggen när man uträttar sina behov, här kunde det gärna få varit en halvmeter till åtminstone.

20170415_115859.jpg 20170415_115908.jpg 20170415_115921.jpg 20170415_115931.jpg
20170415_163626.jpg 20170415_163635.jpg
20170415_115945.jpg 20170415_115950.jpg 20170415_120020.jpg 20170415_134753.jpg 20170415_120057.jpg 20170415_141143.jpg


Vad ingår då när man bokar ett club rum?
Massor av mat och dryck är väl en bra sammanfattning. Frukost serveras mellan 06:30-11:00 och här finns det en liten buffé med mat samt att man kan beställa från en väl tilltagen meny.
På eftermiddagen är det afternoon tea som serveras mellan 14:00-16:00 och det är precis vad det låter som, en ordentligt trevlig te-servering med goda kakor och annat tilltugg.
Vid 16:30-tiden börjar sedan cocktail hours som pågår i 3 timmar och under denna tid så serveras det fritt med drinkar och en buffe där man kan plocka lite snacks. Under denna tid är det dock åldersgräns i club loungen och de som har barn under 12 år hänvisas till någon av de andra restaurangerna som erbjuder gratis dryck under denna tid också. Man kan bland annat välja Sunset Beach Bar & Grill om man önskar. Om man vill se solnedgången här gäller det dock att vara ute i god tid för de bästa platserna då det är first come first serve som gäller. Andra dagen är jag där vid 17-tiden och solen går ner 18:15, någon minut efter att jag kommit dit så är alla solbäddarna upptagna på första parkett. Här kan man lätt ligga och ha det bra och beställa in drinkar och annan dryck som är gratis under cocktail hours för de med club rum, kan bara sammanfatta det som världsklass.

Frukost
Jag måste trots allt säga att jag är besviken på frukosten, inte på utbudet utan på att det tar sån tid. Jag hade bokat in min massage till 10 och var vid frukosten några minuter efter 9. Att äta på en timme ska man ju kunna göra kan man tycka. Beställer eggs benedict och lite juice att dricka vid 09:15 men det dröjer 30 minuter innan jag får in maten och det är bara 10 minuter kvar tills jag måste rusa iväg till massagen. Även min juice tog över 10 minuter att skaka fram, här finns det absolut möjlighet till förbättring, det är inte OK att det tar 30 minuter att skaka fram den frukost som kunderna beställer, och det var inte ens fullt. Dag 2 blev det ingen frukost för mig då jag valde att sova istället efter lite många drinkar och öl kvällen innan så det blev ingen chans till revansch för dom.
20170416_094723.jpg

Afternoon Tea
Till denna servering ombeds man vara propert klädd vilket jag inte riktigt viste hur jag skulle tolka så det fick bli shorts, piké och ett par riktiga skor. Visar sig att jag var betydligt mer uppklädd än många andra så det är med andra ord inga problem att köra fliflop och tshirt om man önskar, men man ska inte komma in i badkläderna.
Det fanns ett 20-tal olika te-sorter att välja på och varje dag serverades det olika sorters tilltugg till detta i form av kakor, choklad och mackor med olika pålägg. Jag har aldrig ätit afternoon tea tidigare men tycker att det var världsklass på detta. Det var dessutom en pianist som spelade under större delen av tiden vilket var väldigt avkopplande för min del. Under mina 2 dagar på hotellet hinner jag faktiskt med afternoon tea 3 gånger då jag har late checkout till 16 sista dagen.
20170415_145144.jpg

Cocktail Hours
Drinklistan är inte jättelång och jag hinner inte testa så mycket men deras Caipirinha var riktigt bra medan Mojiton mest smakade sodavatten. Övriga drinkar som jag testade var dock helt ok, men det bästa är nog nästan att ta drinkarna nere vid stranden i solnedgången kan jag tycka. Det bjuds även på diverse tilltugg och ett helt nyöppnat hjul med parmesanost, världsklass är bara förnamnet. Personalen kommer dessutom förbi och bjuder på smakprov utan lokala specialiteter vilket uppskattas då de är lite mer mat i dessa.

20170415_170239.jpg 20170415_170248.jpg 20170415_172105.jpg 20170415_172052.jpg 20170415_172058.jpg
20170415_170346.jpg 20170415_173858.jpg

Bilderna som följer nu är från Sunset Beach Bar & Grill i en av solsängarna i solnedgången.
20170416_171258.jpg 20170416_175411.jpg 20170416_180500.jpg 20170416_180734.jpg 20170416_184009.jpg

Sammanfattning
Detta är ett av de bättre hotell jag har bott på och servicen är överlag väldigt bra måste jag säga. Att bli hämtad och lämnad vid flygplatsen i en ordentlig bil och slippa taxi mm är värt mycket enligt mig. Det är absolut inget billigt hotell men jag tycker att det är värt pengarna för Club rum då det är så mycket mer som ingår i detta. För drygt 3000 kronor får man väldigt mycket även om det är mycket pengar för att vara hotell på Bali, men jämför man detta med vissa andra mindre bra hotell i USA som lätt kostar 2500 kronor natten så är detta ändå ett bra pris för detta hotell tycker jag. Kommer definitivt bo här igen om det finns möjlighet framöver.
 

jumbooze

Medlem
Finns det inte en fast kompensation för missad upgrade för AMB? Har för mig att jag läst 50USD eller liknande på OMAAT eller LL. Själv så siktar jag på Hilton annars så hade jag helt klart bränt lite av mina ihg poäng här.
 

palmen

Moderator
Finns det inte en fast kompensation för missad upgrade för AMB? Har för mig att jag läst 50USD eller liknande på OMAAT eller LL. Själv så siktar jag på Hilton annars så hade jag helt klart bränt lite av mina ihg poäng här.
Inget jag känner till, det är tredje gången jag råkar ut för detta och båda gångerna har jag enbart blivit erbjuden prisskillnaden till rumskategorin under som rabatt på bokningen vilket inte är acceptabelt enligt mig. Vid ett av tillfällena så lyckades de skaka fram rätt rum, nu senast kom vi överens om en lämplig kompensation och den tredje gången kom vi inte överens så jag drog det via manager på hotellet och sen vidare till Ambassador supporten för att få skälig kompensation (som då blev i form av poäng utöver priset för rumskategorin under).
 

jumbooze

Medlem
Inget jag känner till, det är tredje gången jag råkar ut för detta och båda gångerna har jag enbart blivit erbjuden prisskillnaden till rumskategorin under som rabatt på bokningen vilket inte är acceptabelt enligt mig. Vid ett av tillfällena så lyckades de skaka fram rätt rum, nu senast kom vi överens om en lämplig kompensation och den tredje gången kom vi inte överens så jag drog det via manager på hotellet och sen vidare till Ambassador supporten för att få skälig kompensation (som då blev i form av poäng utöver priset för rumskategorin under).
Att de räknar med den undre är fult. Jag skulle hävda prisskillnad mot den övre istället.
Pris för den övre - pris för befintlig = missad benefit
 

palmen

Moderator
Att de räknar med den undre är fult. Jag skulle hävda prisskillnad mot den övre istället.
Pris för den övre - pris för befintlig = missad benefit
Jo det är precis vad jag också hävdat de gånger det blivit så och de inte kan lösa det. Det blir ju lite jobbigt för dom när nästa rumskategori kostar 200$ extra per natt. I och med att det inte är subject to availability man ska få uppgradering utan den ska vara garanterad så får de betala nr de inte kan leverera kan jag tycka
 

Ricci

Medlem
Jag har bott på detta hotell 8-10 gånger och alltid bokat Club room och blivit uppgraderad till Club Dublex som Ambassador.
Dock är det lite jobbigt att ha en trappa mellan rummen.
Någon gång har det hänt att rummet inte varit klart om jag kommit innan lunch men jag har alltid fått ett ersättningsrum så länge.
Jag tror det var en gång som inte rummet var klart vi 15tiden och då fick jag ersättningsrum och massage som ersättning.
(Kommer troligtvis att bo där ett par dagar i juli i år igen.)
Bilder på Club Dublex.
20160719_112045.jpg
20160719_112119.jpg

20160719_112136.jpg

20160719_112203.jpg
 

palmen

Moderator
Jag har bott på detta hotell 8-10 gånger och alltid bokat Club room och blivit uppgraderad till Club Dublex som Ambassador.
Dock är det lite jobbigt att ha en trappa mellan rummen.
Någon gång har det hänt att rummet inte varit klart om jag kommit innan lunch men jag har alltid fått ett ersättningsrum så länge.
Jag tror det var en gång som inte rummet var klart vi 15tiden och då fick jag ersättningsrum och massage som ersättning.
(Kommer troligtvis att bo där ett par dagar i juli i år igen.)
Bilder på Club Dublex.
Visa bifogad bild 63419 Visa bifogad bild 63420
Visa bifogad bild 63421
Visa bifogad bild 63422
Det var säkert detta rum jag borde fått men att de var slutsålda.
 
Toppen